Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 41 دقیقه

جزییات جدید از واگذاری مجدد آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال

جزییات جدید از واگذاری مجدد آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال

باشگاه آلومینیوم: معاون سازمان خصوصی سازی خبر از برگزاری مزایده و انجام عملیات واگذاری مجدد مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال براساس فراخوان واگذاری این دارایی داد.

دوشنبه 3 دی 1397 ساعت 1:7

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فارس، داود خانی گفت: اینکه این مجتمع به شرکت آلومینیوم خاتم و یا سایر مجموعه‌ها واگذار شده، فقط در حد شایعه است و عملیات این واگذاری هم اکنون در حال انجام است.

وی افزود: شرایط اشخاصی که از تمکن مالی کافی برخوردار باشند، در حال بررسی است و براساس فراخوان اعلام شده، روند عملیات این واگذاری در حال انجام است.

سازمان خصوصی سازی حدود سه سال قبل بلوک ۷۷٫۲۲درصدی سهام کنترلی مجتمع آلومینیوم المهدی و ۱۰۰ درصد سهام طرح هرمزال را به یک معدن دار دامغانی، واگذار کرد، اما با وجود انتقادهای بسیار اما مدیران این سازمان در اظهارات مختلف همواره از این واگذاری دفاع کرده بودند.

م. ع.م ، مالک شرکت فرو آلیاژ گنو و سهامدار سه درصدی بانک تجارت از طریق شرکت توسعه معادن جنوب است که تا کنون بابت ۳٫۸۳ درصد از کل سهامی که در اواخر اسفند ماه ۱۳۹۴ و با وجود هیاهوی بسیار به وی واگذار شده توانایی پس دادن پول دولت را داشته است.

وی همچنین علاوه بر مالکیت شرکت‌های فروآلیاژ گنو و توسعه معادن جنوب در شرکت های سرمایه گذاری پیمان امیر، نوین آلیاژ سمنان ، معادن بافق و همچنین آلومتک، آلومراد و برخی شرکت‌های فعال در صنعت سرب و روی و سرمایه گذاری ملی ایران دارای سهام مدیریتی و کنترلی بطور مستقیم و غیر مستقیم است.

بر اساس این گزارش سازمان خصوصی سازی بابت آنچه که وصول مطالبات خود از خریدار قبلی توصیف کرده، بنا دارد بلوک  ۷۳٫۳۶ درصدی سهام شرکت آلومینیوم المهدی و ۱۰۰ درصد دارایی‌های طرح آلومینیوم هرمزال را روانه میز فروش نماید.

خریدار این بلوک می‌تواند با پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان پول نقد و همچنین تعهد پرداخت ۹ قسط ۱۲۶ میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۵۳۲ تومان و ۵ ریالی در فواصل شش ماهه تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شمسی ، مالک بزرگ‌ترین مجتمع تولید کننده شمش آلومینیوم در ایران باشد .

سازمان خصوصی سازی برای حسن انجام تعهدات اعلام کرده یک فقره چک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را از خریدار نزد خود به امانت نگاه خواهد داشت.

علاوه بر این خریدار می‌بایست ۴۰ قسط تسهیلات یورویی بانک صنعت و معدن از بابت قرار داد جعاله که می‌بایست از ۲۰ دی ماه امسال تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ شمسی بطور ماهانه تسویه شود را مطابق سررسیدهای مقرر بر عهده گیرد. نخستین قسط این بدهی با ۳ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۵۸ یورو آغاز و سپس بطور پلکانی تا ۵ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۳۶۰ یورو افزایش می‌یابد.

هیأت داوری سازمان بورس و اوارق بهادار نیز در اقدامی با فسخ معامله مورخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۴ بانک تجارت و استراداد سهام واگذارشده شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به این بانک اعلام کرده است:«به موجب دادنامه شماره ۹۷۱۱۰۰۰۱۵۰ علاوه بر اعلام تحقق فسخ قرارداد فروش سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس از تاریخ اظهارنامه اعلام فسخ از سوی بانک ( ۹ دی ماه ۱۳۹۶ ) حکم بر محکومیت تضامنی شرکت‌های فروآلیاژ گنو ، سرمایه گذاری پیمان امیر، توسعه معادن جنوب ، نوین آلیاژ سمنان و معادن بافق به استرداد ۸،۴۲۹،۰۸۱،۴۲۹ تعداد ۸ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۸۱ هزار و ۴۲۹ سهم مورد معامله و پرداخت مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت خسارت عدم ایفای تعهدات قراردادی و پرداخت سایر هزینه‌ها از جمله خسارات دادرسی و غیره صادر شده است.»

 

تعداد بازدید : 1153

ثبت نظر

ارسال