Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 22 و 32 دقیقه

ظرفیت نیروگاه‌های کشور از مرز ۹۲ هزار مگاوات عبور کرد

اتصال نخستین واحد گازی نیروگاه المهدی هرمزگان به شبکه برق کشور

اتصال نخستین واحد گازی نیروگاه المهدی هرمزگان به شبکه برق کشور

باشگاه آلومینیوم: ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور با اتصال واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی آلومینیوم المهدی هرمزگان به شبکه سراسری برق از مرز ۹۲ هزار مگاوات عبور کرد.

سه شنبه 7 آذر 1402 ساعت 8:58

باشگاه آلومینیوم- به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی المهدی هرمزگان دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه ساخت این مجموعه در قالب تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت برای ایجاد نیروگاه در صنایع بزرگ در حال انجام است.

در مدت زمان ساخت واحد گازی نیروگاه المهدی ۸۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند. سیستم کنترل و تحریک ژنراتور این نیروگاه بومی بوده و برای اولین بار در کشور سیستم بومی راه‌انداز توربین گاز(MAPFC) ساخت گروه مپنا در این مجموعه عملیاتی شده است.
از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۸۳۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده و با اتصال این واحد به شبکه سراسری، ظرفیت منصوبه کل نیروگاه‌های حرارتی به ۷۴ هزار و ۸۸۸ مگاوات رسیده است.   

در حال حاضر ۱۴۱ نیروگاه حرارتی در قالب ۶۲۳ واحد تولید برق حرارتی در حال فعالیت هستند که بیش از ۶۸ درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

تعداد بازدید : 677

ثبت نظر

ارسال