Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 32 دقیقه

حکم نهایی تعزیرات برای ۲ پرونده شرکت آلومینیوم المهدی

حکم نهایی تعزیرات برای ۲ پرونده شرکت آلومینیوم المهدی

باشگاه آلومینیوم: مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از قطعی‌شدن حکم شرکت آلومینیوم المهدی برای پرداخت جریمه 800 میلیارد تومانی و بازگرداندن 8 میلیون یورو ارز دریافتی خبر داد.

شنبه 27 آبان 1402 ساعت 11:57

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از ایرنا و به‌نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، شهرام محسنی اظهار داشت: شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی استان هرمزگان به پرونده شرکت آلومینیوم المهدی برای عرضه‌نکردن ۳۶ هزار تن شمش آلومینیوم خالص در بورس به ارزش 3 هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شرکت و مدیرعامل وقت با توجه به دریافت ارز از بانک ملت موظف بودند ماهانه ۶ هزار تن شمش را در بورس کالا عرضه کنند اما با امتناع از اجرای این تعهد باعث کمبود مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی و افزایش قیمت آلومینیوم در سطح بازار داخلی شدند.

به‌گفته محسنی، شعبه تجدیدنظر رسیدگی‌کننده پس از احراز تخلف شرکت را به پرداخت 7 هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال جریمه معادل دو برابر ارزش کالا محکوم کرد.

وی اضافه کرد: این شرکت نسبت به دریافت ارز از بانک ملت برای واردات ماشین‌آلات اقدام کرده و متعهد شده بود ظرف ۶ ماه به ترخیص ماشین‌آلات و ارائه اصل برگ سبز به بانک اقدام کند اما با عمل‌نکردن به تعهد یادشده، بانک این تخلف را به تعزیرات حکومتی تهران اعلام کرد.

محسنی گفت: شعبه ۲۹ بدوی تعزیرات تهران این گزارش را بررسی و با توجه به ارائه‌نکردن برگ سبز گمرکی، تخلف را محرز اعلام و حکم به بازگرداندن 8 میلیون و ۲۳۹ هزار یورو دریافتی صادر کرد. ازطرفی وکیل شرکت برای تجدیدنظر در میزان جریمه براساس قانون ۴۸۳ آئین دادرسی کیفری پیگیری‌های بسیار کرد اما درنهایت شعبه رسیدگی‌کننده به‌دلیل اینکه حکم صادره بازگرداندن ارز دریافتی بوده و جریمه جنبه عمومی نداشته، امکان کاهش مجازات را رد کرد.

تعداد بازدید : 855

ثبت نظر

ارسال