Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 41 دقیقه

عضو اتاق ایران: برخی اختیارات نهادهای دولتی صنعتی به بخش خصوصی تفویض شود

عضو اتاق ایران: برخی اختیارات نهادهای دولتی صنعتی به بخش خصوصی تفویض شود

باشگاه آلومینیوم: عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تشکل‌ها و تولیدکنندگان واقعی باید سهمی در تصمیمات دولتی داشته باشند و به مطالبات خواسته‌های آنها پرداخته شود. ما در اتاق بازرگانی از تفویض اختیار وظایف نهادهای دولتی و بخش‌های مختلف وزارت صمت به تشکل‌ها و بخش خصوصی استقبال می کنیم.

شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 21:34

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا، «فرشید شکر خدایی» در آستانه روز صنعت و معدن گفت: یکی از موانع رونق تولید در کشور و مشکلات بخش صنعت و معدن را سختگیری‌ها و نظارت‌های غیرضروری بر بنگاه‌های اقتصادی و نبود نظام رتبه‌بندی برشمرد.

وی گفت: مهمترین عاملی که در بخش صنعت به عنوان مانعی دست و پاگیر وجود دارد و جدا از شرایط تحریمی وضعیت را برای تولید سخت کرده، تشدید نظارت‌های غیرضروری بر بنگاه‌ها در بخش‌های مختلف تولید، واردات، توزیع و حتی فروش است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فشارهای مالیاتی و گمرکی و بیمه‌ای در بخش صنعت، ادامه داد: هرچند بحران تولید با افزایش نرخ تورم روز به روز تشدید می‌شود، اما یکسری سختگیری‌ها و بوروکراسی‌ها نیز بی تأثیر نیست.

به گفته این فعال اقتصادی، در شرایط جنگ اقتصادی و بحران فعلی مدیران بخش صنعت و عرصه‌های اقتصادی هستند که به عنوان سربازانی برای نجات اقتصاد گام بر می‌دارند و در این شرایط نباید سهم و جایگاه بخش صنعت فراموش و نادیده گرفته شود.

وی تاکید کرد: کنترل‌ها باید برای متخلفان و کسانی باشد که نظم اقتصادی کنونی را بر هم زده‌اند، نه تولیدکنندگان که سهم آنان در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی ملموس است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به دلیل ضعف در رتبه‌بندی تولید و صنایع، تر و خشک در فرآیند سختگیری و نظارت بیش از حد با هم می‌سوزند، در حالی که اگر نظام رتبه‌بندی وجود داشت و افراد و بنگاه‌های معتبر شناسایی شده بودند، با مشکلات کمتری رو به رو بودیم و کارخانه‌های کمتری تعطیل می‌شدند و تولید رونق می‌گرفت.

همه ساله دهم تیر به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده و گرامی داشته می‌شود.

 

تعداد بازدید : 1239

ثبت نظر

ارسال