Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 11 و 14 دقیقه

تعرفه‌های مالیات بر واردات آلومینیوم ایالات‌متحده مانع صادرات آلبا نشده است

تعرفه‌های مالیات بر واردات آلومینیوم ایالات‌متحده مانع صادرات آلبا نشده است

باشگاه آلومینیوم: علیرغم تعرفه‌های سنگین مالیات بر واردات آلومینیوم در ایالات‌متحده، آلبا ۱۵ درصد از کل تولید آلومینیوم خود را به ایالات‌متحده صادر می‌کند. ازطرفی، افزایش روز‌افزون تقاضا برای فلز آلومینیوم در ایالات‌متحده، موجب شده که صادرات آلبای بحرین با استقبال روبه‌رو گردد.

سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 ساعت 6:47

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از رویترز، به‌گفتة تیم موری، مدیرعامل آلبا، این شرکت تصمیم دارد خط ذوب جدیدی را از ماه جولای فعال کند، لذا پیش‌بینی می‌شود که تولید و صادرات این کشور به ایالات‌متحده از ماه جولای افزایش یابد.

ایالات‌متحده سالانه ۶ میلیون تن آلومینیوم مصرف می‌کند اما تنها ۹۰۰ هزار میلیون تن آلومینیوم تولید می‌نماید. لذا علیرغم تعرفه‌های اعمال‌شده، این شرکت ملزم به واردات آلومینیوم است.

در‌حال‌حاضر شرکت بحرینی آلبا، یک میلیون تن آلومینیوم تولید می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که این ظرفیت از ماه جولای به 1/5 میلیون تن افزایش یابد.

در‌حال‌حاضر چندین کشور منطقة خلیج‌فارس، ازجمله امارات‌متحدةعربی سعی دارند مشکلات سیاسی خود را با ایالات‌متحده حل کرده و مشمول معافیت از طرح‌های مالیاتی شوند. امارات ‌متحده سومین صادرکنندة بزرگ آلومینیوم در جهان پس از چین و روسیه است.

ازطرفی آلبا سعی دارد علاوه بر ایالات‌متحده بازار خود را در اروپا و سایر کشورهای خاورمیانه نیز گسترش دهد.

در‌حال‌حاضر تقاضا برای فلز آلومینیوم در خلیج‌فارس سالانه 3 درصد افزایش می‌یابد. با توجه به رشد صنعت ساختمان در منطقة خاورمیانه، مصرف آلومینیوم رو به افزایش است. همچنین عربستان سعودی نیز یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ آلومینیوم محسوب شده و یکی از مقاصد اصلی صادرات آلبا خواهد بود.

تعداد بازدید : 2237

ثبت نظر

ارسال