Fa En سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 28 دقیقه

ژانویه، ماهی پر از هیاهو برای فلز آلومینیوم

ژانويه، ماهي پر از هياهو براي فلز آلومينيوم

باشگاه آلومینیوم:‌ بازار آلومینیوم سال 2023 را با هیاهوی بسیار آغاز کرد به‌طوری‌که بسیاری از دست‌اندرکاران این صنعت چشم‌انداز مثبتی را برای آلومینیوم پیش‌بینی می‌کنند.

یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 13:5

باشگاه آلومینیوم- در ابتدای سال جاری شرکت آلومینیوم بحرین (آلبا) اعلام نمود که تولید خود را در خط احیاء 4 و 5 درمجموع 17 هزار تن افزایش داده است این درحالی است که آلومینیوم بحرین در پایان سال 2022 اظهار داشت که تصمیم دارد تا پایان 2023 میلادی ظرفیت ذوب خود را 30 هزار تن افزایش دهد. از سوی دیگر شرکت هندی بالکو (BALCO) خبر از نصب تجهیزات جدیدی داده است که این تجهیزات شامل تجهیزات دیجیتالی جدید و نرم‌افزارهای ارتقاء‌یافته نیز می‌باشند.

از سوی دیگر شرکت آلومینیوم آلکوا گزارش جدیدی را به چاپ رسانده که براساس این گزارش، درآمد شرکت در سال مالی 2022، 2.5 درصد رشد سالانه داشته و به 12.451 میلیون دلار رسیده است. شرکت آلکوا درحالی خبر از افزایش درآمد خود می‌دهد که سال 2022 سال پرفراز و نشیبی برای فلز آلومینیوم بوده به‌طوری‌که قیمت آلومینیوم در نیمه دوم سال 2022 با افت شدیدی روبرو بوده است. این شرکت آمریکایی در بخش تکمیلی گزارش خود اظهار داشته که با توجه به افزایش قیمت 30 دلاری (تن) آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی دو هفته نخست ژانویه و همچنین پیش‌بینی افزایش قیمت بیش از پیش آلومینیوم در بورس فلزات لندن، درآمد پیش‌بینی شده برای این شرکت در پایان سال 2023 رقمی بیش از 12.5 میلیون دلار خواهد بود.

بحث محیط زیست و کاهش آلاینده‌های کربنی واردشده به محیط زیست از مباحثی است که همواره در سال 2022 مورد توجه بوده است. با توجه به اینکه صنعت آلومینیوم یکی از صنایع آلاینده مورد توجه است، بسیاری از شرکت‌های چینی و شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم در خلیج فارس اظهار داشته‌اند که در سال 2023 در راستای کاهش آلاینده واردشده به محیط زیست برنامه‌های گسترده‌ای را درنظر دارند.

گروه گلدمن ساکس نیز در هفته‌های ابتدای سال جدید میلادی اظهار داشت که با توجه به افزایش تقاضا برای فلز آلومینیوم در اروپا و چین، پیش‌بینی می‌شود که قیمت آلومینیوم به بیش از 2800 دلار (تن) افزایش یابد.

براساس همین گزارش، گلدمن ساکس معتقد است که شرایط پساکرونا برای فلز آلومینیوم بسیار تعیین‌کننده است و درصورتی‌که صنعت آلومینیوم با افزایش قیمت آلومینا و افزایش تقاضا مواجه گردد، افزایش قیمت 30-25 درصدی این فلز در بورس فلزات لندن قابل پیش‌بینی خواهد بود. در روزهای پایانی ژانویه سال 2023، شرکت معادن نیز اخبار جدیدی را منتشر کرد. شرکت معادن واقع در ریاض در روزهای پایانی ژانویه سال جاری اعلام کرد که با توجه به مشکلات بوجود آمده در فرآیند تولید این شرکت، میزان تولید خود را کاهش خواهد داد.

واحد ذوب معادن-آلکوا یکی از بزرگترین واحدهای تولید آلومینیوم اولیه در منطقه خلیج‌فارس محسوب می‌شود. به‌گفته‌ی رابرت ویلت، مدیرعامل معادن، علت اصلی کاهش تولید در این مجموعه، خطر بالای " اثر آندی" بوده که موجب کاهش کیفیت آلومینیوم می‌شود. ویلت به خبرنگار رویترز گفته است که بر اثر این کاهش ظرفیت، مشتریان این شرکت با بحران مواجه نخواهند شد. شرکت آلومینیوم معادن دارای یک واحد ذوب، معدن، واحد تصفیه آلومینا و یک کارخانه نورد می‌باشد.

تعداد بازدید : 2554

ثبت نظر

ارسال