Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 30 دقیقه

اخذ عوارض صادراتی مواد خام در حوزه آلومینیوم به رونق تولید منجر خواهد شد

اخذ عوارض صادراتی مواد خام در حوزه آلومینیوم به رونق تولید منجر خواهد شد

باشگاه آلومینیوم: آریا صادق نیت، عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: مصوبه اخذ عوارض صادراتی بر ۲۳۸ ماده خام و نیمه خام سبب تشویق افزایش عرضه داخلی و ورود محصول به چرخه تولید و در نهایت رونق تولید خواهد شد.

یکشنبه 8 مرداد 1402 ساعت 11:20

به گزارش باشگاه آلومینیوم، آریا صادق نیت، عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران اظهار داشت: مصوبه اخذ عوارض صادراتی بر ۲۳۸ ماده خام و نیمه خام در راستای جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنایع پایین دست و رونق صادرات محصولات نهایی با ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و ارزآوری بیشتر تدوین شده است.

وی افزود: از آنجایی که در تولید محصولات اولیه، انرژی بیشتر نقش را ایفا می‌کند و صادرات مواد خام سوپسیتی است، این تعرفه وضع شده سبب تشویق افزایش عرضه داخلی و ورود محصول به چرخه تولید و در نهایت رونق تولید خواهد شد.

دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران تصریح کرد: در حوزه آلومینیوم کمبود تولید داریم. قیمت نیز به دلیل رقابت شدید در بورس بالاست و اگر عرضه داخلی اصلاح شود این رقابت کمتر شده و قیمت منصفانه خواهد شد. در واقع مدت‌هاست به دلیل عدم تناسب میان عرضه و تقاضا در بورس، قیمت آلومینیوم برای صنایع داخلی بالا است که این موضوع علاوه بر ایجاد تورم در بخش‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، بسته بندی، ساختمان، خودرو، برق و... که مصارف قابل توجهی از آلومینیوم دارند، صادرات را نیز با وقفه و مشکل روبرو کرده و رقابت در بازارهای خارجی را نیز غیرممکن کرده است. امیدواریم برقراری تعرفه‌های صادراتی کارساز باشد.

منبع: ایراسین

تعداد بازدید : 1728

ثبت نظر

ارسال