Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 12 دقیقه

افزایش چشمگیر میزان تولیدات و فروش مجموعه کارخانجات نورد آلومینیوم

افزایش چشمگیر میزان تولیدات و فروش مجموعه کارخانجات نورد آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: میزان تولیدات مجموعه کارخانجات نورد آلومینیوم در مهر ماه رشد فزاینده و چشمگیری داشت و همچنین در زمینه فروش محصولات تولید شده این کارخانه، شاهد افزایش میزان تقاضا بودیم، به گونه‌ای که تمام محصولات تولید شده این کارخانه در مهر ماه تقاضا داشت و به فروش رسید.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 2:5

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، همان‌طور که در نمودار 1 آمده، مجموع تولیدات شرکت نورد آلومینیوم در شهریور ماه به میزان 799 تن بوده که با افزایش 65 درصدی در مهر ماه به میزان یک هزار و 323 تن رسیده است؛ این میزان تولیدات در ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

شرکت نورد آلومینیوم در حوزه‌هایی همچون ورق کامپوزیت، ورق آلومینیومی، کلد، کویل و تسمه فعال است و همچنین محصولات درجه 2، محصولات کارمزدی و صادراتی را نیز تولید می‌کند؛ البته سهم عمده‌ای از سبد تولیدی این شرکت مربوط به حوزه ورق است که در مهر ماه، میزان تولیدات این محصول 528 تن بود.

شرکت نورد آلومینیوم بزرگترین شرکت تولیدکننده ورق و کویل در کشور است که بیشترین سهم تولیدات کارخانه‌های پایین‌دستی آلومینیوم، به آن اختصاص دارد. این شرکت به دلیل تولیدات متنوعی که در صنعت آلومینیوم دارد، همواره بازارهای سایر کشورها را در نظر داشته و بخشی از تولیدات خود را به صادرات  اختصاص می‌داد که متاسفانه در سال جاری به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های وضع شده، امکان فعالیت این شرکت در زمینه صادرات به شدت کاهش یافته است.

افزایش 82 درصدی تولید ورق

تولید ورق شرکت نورد آلومینیوم در مهر ماه نسبت به شهریور ماه، 82 درصد افزایش داشته و از 290 تن به 528 تن رسیده است. همچنین این میزان تولید نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 326 تن بوده که به این ترتیب، 62 درصد رشد را نشان می‌دهد.

گفتنی است، تولید ورق کاپوزیت این شرکت از 13 تن به 677 تن رسیده است که این میزان از رشد با توجه به رکود ساختمان‌سازی در کشور، برخلاف انتظارات و پیش‌بینی‌های به عمل آمده بود؛ همچنین تولید ورق آلومینیومی از 290 تن به 527 تن رسید که رشد دو درصدی را در این حوزه طی یک ماه شاهد هستیم.

با افزایش میزان فعالیت این شرکت در زمینه تولید ورق، میزان تقاضا برای خرید این محصول شرکت نورد آلومینیوم، نیز اوج گرفت؛ در نتیجه فروش ورق این شرکت از 318 تن در شهریور ماه به 510 تن در مهر ماه رسید؛ به این ترتیب، شرکت نورد آلومینیوم رشد 60 درصدی را در حوزه فروش ورق تجربه کرد.

برخلاف افزایش میزان تولید و فروش این شرکت در مهر ماه، نرخ فروش این محصول نسبت به شهریور ماه روند نزولی را نشان می‌دهد، به گونه‌ای که از قیمت 27 هزار و 288 تومان به ازای هر کیلوگرم، با افتی بالغ بر 0.8 درصد به 27 هزار و 73 ریال به ازای هر کیلوگرم رسید که البته این میزان کاهش مبلغ فروش، نسبت به مدت زمان مشابه در سال 97، حدود 12 درصد است.

فروش کویل 66 درصد رشد داشت

کویل تولید شده در مجموعه کارخانه‌های نورد آلومینیوم در شهریور ماه، 145 تن بود که با 90 درصد افزایش میزان تولید به 274 تن در مهر ماه رسید، درحالی که میزان افزایش تولید این کارخانه  نسب به سال گذشته قابل توجه بود؛ به گونه‌ای که این شرکت در مدت زمان مشابه در سال 97، تنها 68 تن تولید داشته است.

میزان فروش کویل شرکت نورد آلومینیوم، در مهر ماه 233 تن بود که نسبت به فروش 139 تنی شهریور ماه، رشد 67 درصدی داشت. همچنین این میزان فروش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 97 درصد رشد را نشان می‌دهد.

نرخ فروش کویل تولید شده این کارخانه، کاهش یا افزایش زیادی نداشت و تنها با 0.2 درصد کاهش نسبت به ماه قبل از آن روبرو شد.

افزایش 42 درصدی تولید تسمه

میزان تولید تسمه کارخانه نورد آلومینیوم در مهر ماه سال جاری، 279 تن بود و نسبت به شهریور ماه که میزان فعالیت این کارخانه حدود 196 تن بود، شاهد رشد 42 درصدی در این زمینه بوده‌ایم. این افزایش میزان تولید تسمه نسبت به مدت زمان مشابه در سال 97 حدود 52 درصد بود، به گونه‌ای که تولید این محصول در مهر ماه سال گذشته 184 تن بود.

چنانچه عملکرد شرکت نورد آلومینیوم نشان می‌دهد، تقاضا برای خرید تسمه در مهر ماه بیشتر از میزان تولید، است؛ به همین خاطر، علی‌رغم تولید بالای این شرکت در زمینه تسمه، میزان تقاضا 28 تن بیشتر از میزان تولید بوده است.

گفتنی است، میزان فروش این محصول 73 درصد نسبت به شهریور ماه که کارخانه نورد آلومینیوم 177 تن فروش داشته، افزایش یافته است؛ البته این میزان رشد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 97، حدود 48 درصد است.

نرخ فروش کلد 0.8 درصد افت داشت

میزان تولیدات شرکت نورد آلومینیوم در زمینه کلد در شهریور ماه سال جاری، 92 تن بود و در مهر ماه با  افزایش 33 درصدی به 122 تن رسید. این میزان تولید، نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز دارای رشدی قابل ملاحظه است؛ تولیدات این کارخانه نسبت به مهر ماه سال 97 که میزان تولید این محصول حدود 108 تن بود، 13 درصد افزایش یافت.

نرخ فروش تمام محصولات آلومینیومی در کشور در مهر ماه، دارای روند نزولی بوده، به گونه‌ای که مبلغ فروش کلد در مهر ماه، 0.8 درصد نسبت به شهریور ماه افت داشته و از 36 هزار و 562 ریال به ازای هر کیلوگرم در شهریور ماه به 36 هزار و 265ریال به ازای هر کیلوگرم در مهر ماه رسید.

تولید محصولات کارمزدی به دلیل رشد مبلغ فروش، افزایش یافت

شرکت نورد آلومینیوم در زمینه تولید محصولات کارمزدی، فعالیت خود را در مهر ماه 98، نسبت به ماه گذشته (شهریور ماه)، 95 درصد افزایش داد؛ میزان تولید این محصول در شهریور ماه 36 تن بود که در مهر ماه به 70 تن افزایش یافت؛ همچنین میزان تولید این محصول نسبت به مدت زمان مشابه در سال 97 حدود 5.8 درصد افزایش یافت، به گونه‌ای که میزان تولید این محصول در سال گذشته، 66 تن بود.

نرخ فروش این محصول در مهر ماه، افزایش یافت و از هشت هزار و 558 تومان به ازای هر کیلوگرم به 9 هزار و 847 تومان به ازای هر کیلوگرم رشد پیدا کرد که رشدی 15 درصدی را نشان می‌دهد. البته نرخ فروش این محصول نسبت به سال گذشته (مهر ماه 97)، 20 درصد افزایش یافته، به گونه‌ای که این محصول در سال گذشته به قیمت هشت هزار و 191 تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسید.

روند صعودی میزان تولیدات محصولات صادراتی

شرکت نورد آلومینیوم در زمینه تولید محصولات صادراتی در ماه‌های اخیر روند صعودی را طی کرده است و علی‌رغم تحریم‌های وضع شده، همچنان به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهد. چنانچه، در مهر ماه شاهد افزایش 90 درصدی در زمینه تولید این‌گونه محصولات در طی یک ماه بوده‌ایم.

گفتنی است، میزان تولیدات محصولات صادراتی در شهریور ماه، 26 تن بود که این شرکت توانست میزان ظرفیت تولیدی خود را در طی یک ماه به 49 تن برساند و تمام میزان تولیدات این‌گونه محصولات، بدون هیچ‌گونه ریسکی در بازار به فروش رسید، البته میزان تولید و فروش این شرکت نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 48 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است، مبلغ فروش این محصول در مهر ماه، 31 هزار و 257 تومان به ازای هر کیلوگرم بوده که به نسبت شهریور ماه، شاهد کاهش 0.1 درصدی در مبلغ فروش این محصولات بوده‌ایم.

 

میزان تولیدات محصولات شرکت نورد آلومینیوم در مهر ماه 65 درصد رشد یافت

همان‌گونه که در نمودار شماره 2 آمده است، کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم در مهر ماه 98، جمعا حدود یک هزار و 324 تن انواع محصولات نورد آلومینیومی تولید کرد که 70 تن آن کارمزدی و 49 تن صادراتی بود. کل تولیدات این شرکت در این ماه، نسبت به ماه پیش از آن 65.6 درصد افزایش داشت. این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 56.2 درصد رشد پیدا کرد.

در پایان لازم به ذکر است که این شرکت در مهر ماه 1398، جمعا حدود یک هزار و 303 تن انواع محصولات نورد آلومینیومی فروخت که 70 تن آن، از محصولات کارمزدی و 49 تن آن نیز صادراتی بود. کل فروش این شرکت در این ماه، نسبت به ماه پیش از آن، 66.2 درصد افزایش داشت. این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 47.6 درصد رشد پیدا کرد.

 

تعداد بازدید : 945

ثبت نظر

ارسال