Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 2 دقیقه

ژاپن صادرات محصولات آلومینیومی و فولادی به روسیه را منع کرد

ژاپن صادرات محصولات آلومينيومي و فولادي به روسيه را منع كرد

باشگاه آلومینیوم: ژاپن، بزرگترین کشور صنعتی جهان اعلام نموده که صادرات محصولات آلومینیومی و فولادی به روسیه را متوقف ساخته است. این اقدام به‌علت وقوع جنگ تحمیلی روسیه علیه اوکراین صورت گرفته است. با توجه به تحریم‌های اعلام‌شده علیه روسیه برای جنگ با اوکراین، این تصمیم اتخاذ گردیده است.

سه شنبه 22 فروردین 1402 ساعت 12:52

باشگاه آلومینیوم- ممنوعیت صادرات قطعات آلومینیومی و فولادی به روسیه در اوایل ماه آوریل سال جاری توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت کشور ژاپن اعلام گردید. در روز یکشنبه دوم آوریل، دست‌اندرکاران صنعت آلومینیوم و فولاد اعلام کردند که این وزارتخانه، در بیانیه‌ای اعلام نموده است که ممنوعیت صادرات محصولات فولادی از ژاپن به روسیه از تاریخ 7 آوریل 2023 اجرایی خواهد شد.

بر همین اساس، صادرات هواپیما، پهپاد، فضاپیما و قطعات آنها نیز از ژاپن به روسیه ممنوع خواهد بود. باید توجه داشت که براساس این تصمیم طیف گسترده‌ای از کالاها نیز تحت محدودیت صادرات از ژاپن به روسیه قرار گرفتند. این کالاها شامل تجهیزات ساختمانی، موتورهای هوانوردی و دریایی، فیبر نوری، تجهیزات الکتریکی و اجزای آن، تجهیزات اندازه‌گیری و نوری، تجهیزات عکاسی و انواع اسباب‌بازی می‌باشد. البته هدف اصلی از این تحریم، تحریم صنعت هوا-فضا، بالاخص صنعت پهپادسازی در روسیه می‌باشد.

همزمان برخی از دست‌اندرکاران بازار گزارش داده‌اند که در ابتدای ماه مارس، کانادا واردات محصولات آلومینیومی و فولادی را به روسیه ممنوع کرده است. در این خبر تصریح شده که این ممنوعیت برای همه‌ی محصولات آلومینیومی در روسیه به‌ویژه آلومینیوم خام و ورق آلومینیومی و همچنین محصولات نهایی ازجمله ظروف آلومینیومی و سایر کالاهای خانگی است. همچنین تمام محصولات اولیه فولادی روسیه ازجمله آهن خام و فولاد غیرآلیاژی، محصولات نیمه‌تمام و محصولات نهایی مانند لوله نیز مشمول این قانون هستند.

از تاریخ اول آوریل 2023، ایالات‌متحده تعرفه گمرکی 70 درصدی را برای واردات آهن خام از فدراسیون روسیه اعمال می‌کند. باید توجه داشت که این نرخ به سایر محصولات فولادی و فروآلیاژی و همچنین قراضه‌ی فولادی تعمیم خواهد یافت.

علاوه بر این، ژاپن صادرات سایر محصولات جنگی نظیر بالن، گلایدر، هواپیمای شکاری، تجهیزات جنگی و پهپاد را به روسیه منع کرده است.

با توجه به افزایش تنش میان روسیه و اوکراین، بسیاری از کشورها، صنایع مختلف روسیه را تحریم کرده‌اند. در این تحریم صنعت آلومینیوم و فولاد روسیه عموماً هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

 

تعداد بازدید : 1613

ثبت نظر

ارسال