Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 15 و 59 دقیقه

ورود ریوتینتو به بخش فناوری‌های پیشرفته

ورود ریوتینتو به بخش فناوری‌های پیشرفته

باشگاه آلومینیوم: شرکت‌های ریوتینتو و کامپتک که یک شرکت تأمین‌کننده تجهیزات برای فرآیندهای ریخته‌گری نیمه‌جامد آلومینیوم، متمرکز بر تحقیق و توسعه است، اعلام کردند در راستای تولید نسل جدیدی از آلیاژهای آلومینیوم مورداستفاده در فناوری‌های پیشرفته مانند خودروهای الکتریکی و آنتن‌های شبکه‎های ۵G با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 15:56

به گزارش باشگاه آلومینیوم، این‌دو شرکت اعلام کردند در این مشارکت ریو وظیفه طراحی آلیاژهای موردنیاز برای فرآیند رئوکستینگ (Rheocasting) نیمه‌جامد ارائه‌شده توسط کامپتک را برعهده دارد و هدف از آن برآورده‌ساختن الزامات تولید طرح‌های بزرگ و تخصصی به‌صورت تک‌قطعه، معروف به ریخته‌گری گیگا است. فرآیند Rheocasting امکان تولید قطعات آلومینیوم با مقاومت بالا، تخلخل بسیار کم و طیف وسیعی از آلیاژهای ممکن را با ‌هزینه پایین فراهم می‌آورد. شرکت کامپتک طی سال‌های اخیر با سفارش‌های با حجم بالای قطعات تولیدشده به این روش برای صنعت‌ خودرو و همچنین تأمین تجهیزات با پشتیبانی فنی تخصصی مواجه شده و به موفقیت‌های چشمگیری در این خصوص دست یافته است. شرکت کامپتک می‌گوید: این فرآیند به‌طور ایده‌آل برای ریخته‌گری‌ قطعات وسایل نقلیه الکتریکی مناسب است، یعنی جایی که نیاز است تا یک قطعه آلومینیومی بزرگ به‌صورت یک‌تکه تولید شود تا تعداد اجزا و وزن خودرو کاهش یابد و زمان مونتاژ و هزینه تولید نیز به‌طور قابل‌توجهی کاسته شود، اما در رابطه با آنتن‌های ۵G، این مکانیزم امکان استفاده از یک محفظه بزرگ آلومینیومی را در شبکه‌های نسل پنجم فراهم می‌کند که می‌تواند با کاهش هزینه‌های ساخت و نصب و نگهداری، قابلیت هدایت حرارتی و آب‌بندی بالایی نیز داشته باشد.

ریوتینتو و کامپتک در این خصوص اظهار کردند: این آلیاژها درحال گذراندن دوره صلاحیت و اخذ مجوزهای لازم توسط خودروسازان در اروپا هستند و این محصولات درحال‌حاضر تحت لیسانس خودروسازان اروپایی هستند.

ریوتینتو یک رهبر قدرتمند در تولید آلومینیوم در جهان است. در سال ۲۰۱۶، ریوتینتو مجوزهای راه‌اندازی RenewAl، نخستین برند آلومینیوم اولیه با انتشار  CO2`پایین در جهان را اخذ کرد. ریوتینتو به‌عنوان اولین تولیدکننده آلومینیومASI  در سال ۲۰۱۸ شناخته می‌شود. در اوایل سال‌جاری، ریوتینتو کار خود را در این زمینه آغاز کرد، اولین محصول دارای برچسب پایداری آلومینیوم است که ازطریق فناوری بلاک‌چین به مشتریان تحویل داده می‌شود و به آنها این امکان را می‌دهد که بین محصولات نهایی براساس ارزشمندی‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و دولتی تفکیک قائل شوند.

تعداد بازدید : 616

ثبت نظر

ارسال