Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 0 و 56 دقیقه

نگاهی به بازار ضایعات آلومینیوم وارداتی هند

نگاهی به بازار ضایعات آلومینیوم وارداتی هند

باشگاه آلومینیوم: بازار ضایعات آلومینیوم وارداتی هند اخیراً به دلیل افزایش قراردادهای آتی در بورس فلزات لندن (LME) و معاملات معتدل در مناطق خاص گزارش شده توسط منابع صنعتی، شاهد روند صعودی قیمت‌ها بوده است. فعالان بازار نشان می‌دهند که قیمت‌ها به میزان ۳۰ دلار تا ۵۰ دلار در هر تن در بین گریدهای آلومینیوم تغییر کرده است.

یکشنبه 5 آذر 1402 ساعت 20:53

باشگاه آلومینیوم- استیل‌مینت گزارش می‌دهد که به طور همزمان، معاملات آتی سه ماهه در حال حاضر در حدود ۲۲۵۰ دلار در هر تن در نوسان هستند و افزایش هفتگی حدود ۲۰ دلار در هر تن را تجربه می‌کنند. در مقابل، موجودی انبارها در انبارهای LME در پایان معاملات دیروز به ۴۷۹۷۷۵ تن رسید و ۲۰۰۰ تن در روز کاهش یافت.

در هفته گذشته، انبارهای SHFE، موجودی آلومینیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۲۵۹۸۱ تن رسید که نسبت به ۱۲۶۴۳۳ تن در هفته گذشته کاهش یافت. قیمت آتی آلومینیوم SHFE در محدوده ۱۸۹۶۰ یوان در تن (۲۶۲۹ دلار در تن) باقی ماند.

منابع به اشتراک گذاشتند که ضایعات آلومینیوم گرید زوربا طی سه تا چهار هفته گذشته در بازار هند قابل دوام نبوده است، زیرا اکثر بازیافت‌کنندگان در حال شناسایی بهتر از کشورهای خاور دور هستند.

با این حال، برخی از پیشنهادات حمایتی از جنوب هند وجود داشته است، اگرچه این پیشنهادات هنوز در زمان گزارش تایید نشده است.

علاوه بر این، کاربران نهایی در این کشور احساسات متفاوتی را ابراز می‌کنند، در درجه اول به دلیل محدودیت نیروی کار به دلیل جشنواره‌های منطقه‌ای به‌ویژه در شمال شرق و بخش‌های شرقی هند که منجر به کاهش نیروی کار در دسترس شده است.

علاوه بر این، مسائل لجستیکی ناشی از آلودگی باعث کاهش تولید شده و بر مناطق تامین‌کننده و همچنین منطقه شمالی تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، قیمت‌های آتی سه ماهه مس افزایش قابل‌توجهی را نشان داده است که بر قیمت‌های ضایعات آلومینیوم از ایالات متحده و خاورمیانه تأثیر گذاشته است که به طور متوسط ۱۵۰ دلار در هر تن در هفته افزایش یافته است.

تقاضای محدودی برای سیلیکون ۵۵۳ وجود داشته است که فشار نزولی بر قیمت‌ها وارد کرده است که ۳۵ دلار در تن کاهش یافته است. در حال حاضر، منشاء سیلیکون ۵۵۳ چین حدود ۱۹۳۵ دلار در هر تن، CIF ساحل غربی است.

در همین حال، بر مبنای جهانی، قیمت آلومینا با منشاء استرالیا در ۳۲۸ دلار در هر تن فوب چین ثابت ماند.

بازار ضایعات آلومینیوم

در بازار ضایعات آلومینیوم هند، به لطف فعالیت‌های معاملاتی متوسط، قیمت‌ها نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. قیمت ضایعات پرتنش INR ۱۵۵,۰۰۰ در هر تن بود، در حالی که قیمت قراضه ظروف در خارج از دهلی ۱۷۲,۰۰۰ INR در هر تن بود.

چشم‌انداز

فعالان بازار به دقت وضعیت را زیر نظر دارند و به دلیل پایداری نسبت استفاده از ظرفیت در مناطق مختلف، انتظار دارند در کوتاه مدت یک اصلاح محدود یا اسمی نزولی در تجارت داشته باشند.

منبع: دنیای معدن

تعداد بازدید : 461

ثبت نظر

ارسال