Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 19 و 3 دقیقه

قیمت آلومینیوم به بالاترین سطح خود در 13 سال گذشته رسید

چراکه بحران انرژی به عرضه فشار آورد

قیمت آلومینیوم به بالاترین سطح خود در 13 سال گذشته رسید

باشگاه آلومینیوم: آلومینیوم به بالاترین حد خود از سال 2008 رسید زیرا بحران عمیق برق به عرضه فلزات انرژی بر که در همه چیز از قوطی های نوشیدنی گرفته تا گوشی های آیفون استفاده می شود، فشار آورده است.

چهارشنبه 21 مهر 1400 ساعت 10:26

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از طهرانی، فعالین این صنعت دوست دارند شوخی کنند که آلومینیوم در اصل "برق جامد" است. تولید هر تن از این فلز حدود 14 مگاوات ساعت برق نیاز دارد که برای اداره   خانه های بریتانیایی به طور متوسط برای بیش از سه سال کافی است.

اگر تولید صنعت آلومینیوم کشوری 65 میلیون تن در سال باشد آن کشور به عنوان پنجمین مصرف کننده بزرگ برق در جهان رتبه بندی می شود. این بدان معناست که آلومینیوم یکی از اولین اهداف در تلاش های چین برای محدود کردن مصرف انرژی صنعتی است.

حتی فراتر از بحران فعلی برق، پکن محدودیت سختی را بر روی ظرفیت آتی قرار داده است که در نتیجه آن چشم انداز کسری عمیق جهانی افزایش می یابد.

افزایش هزینه های انرژی در سراسر آسیا و اروپا به این معنی است که خطر کاهش بیشتر عرضه وجود دارد و برخی از سرمایه گذاران شرط می بندند که قیمت ها هنوز جای حرکت دارد.

آلومینیوم روز دوشنبه در بورس فلزات لندن تا 2.8 درصد افزایش یافت و به 3049 دلار در تن رسید که بالاترین میزان از جولای 2008 بود و باعث منفعت گسترده ای در بین فلزات اساسی شد.

برای سرمایه گذارانی که به دنبال افزایش قیمت در آینده هستند بورس فلزات لندن قراردادهای آپشن که روشی محبوب و کم خطر است را پیشنهاد می دهد.

تعداد بازدید : 1220

ثبت نظر

ارسال