Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 22 دقیقه

امضا تفاهم نامه طرح اقتصاد مقاومتی آلومینیوم المهدی هرمزگان

شرکت آلومینیوم المهدی، در میان پنج شرکت برتر تولیدی کشور

جهت توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی صورت گرفت

امضا تفاهم نامه طرح اقتصاد مقاومتی آلومینیوم المهدی هرمزگان

باشگاه آلومینیوم: انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری بین شرکت آلومینیوم المهدی با وزارت صمت/ آلومینیوم المهدی جزو پنج شرکت برتر تولیدی کشور.

پنجشنبه 28 اسفند 1399 ساعت 22:51

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی المهدی، این تفاهم نامه بین آلومینیوم المهدی ‌و چهار شرکت برتر تولیدی دیگر با وزارت صمت جهت اجرای ۶۲ طرح معدن و صنایع معدنی، غذایی، پالایشگاهی و ماشین‌سازی جهت توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آلومینیوم المهدی، آئین معرفی و امضا تفاهم نامه سرمایه گذاری پنج شرکت برتر تولیدی کشور، با حضور استانداران، روسای مجمع نمایندگان، روسای دادگستری و مدیران سازمان صمت استان های هرمزگان، اصفهان، آذربایجان غربی، مرکزی و یزد در محل ساختمان ورزارت صمت برگزار شد.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین امضای تفاهم نامه بین وزارت صمت و پنج شرکت برتر تولیدی کشور با موضوع: « اقتصاد مقاومتی با  شرکت های برتر » به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار، اظهار کرد: این تفاهمنامه شامل ۶۲ پروژه در زمینه معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی، ماشین سازی و صنایع پالایشگاهی است.

وی در ادامه افزود : هدف از تنظیم و امضای این تفاهم نامه ها ایجاد امنیت سرمایه گذاری و تشویق بنگاه ها برای توسعه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی شرکت های داخلی است.

رزم حسینی، اضافه کرد: به این منظور از بین ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر، بر پایه شاخص های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده، تعداد ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده اند که از این تعداد ۳۹ شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین سازی و نیرو محرکه فعالیت دارند.

دکتر حمید مهتدی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی  در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: ارزش ریالی سرمایه گذاری ها در شرکت آلومینیوم المهدی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
وی اذعان کرد: در این سرمایه گذاری ها پنج طرح بزرگ تولیدی که شامل طرح احداث کارخانه تولید آلومینا، احداث خط سه احیا آلومینیوم، احداث خط تولید بیلت، احداث خط تولید کویل و طرح احداث نیروگاه پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی با هوشمندانه دانستن ابتکار طرح وزارت صمت به عنوان متولی بخش صنعت و تولید کشور گفت حمایت سایر دستگاهها از بنگاه های اقتصادی و تولیدی کشور موجب اجرای به موقع طرح های پیشنهادی شرکت ها خواهد شد.
دکتر مهتدی با اشاره به اینکه متأسفانه با گذشت بیش از ۲۰  سال از فعالیت شرکت آلومینیوم المهدی در استان هرمزگان،  لیکن کارخانه های صنایع پایین دستی در استان احداث نشده است. ایشان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما حمایت و ایجاد صنایع پایین دستی در استان است و قصد داریم با حمایت استانداری و سازمان صمت  استان این مهم را انجام دهیم که احداث این کارخانه ها رونق تولید و اشتغالزایی پایدار در استان هرمزگان بهمراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی در پایان تصریح کرد: پروژه های عنوان شده در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با هدف تاب آوری اقتصادی، افزایش کیفیت و تنوع در محصولات که موجب جایگزینی واردات و بهبود تراز تجاری کشور، تکمیل زنجیره ارزشی، جلوگیری از خام فروشی، رشد و رونق اقتصادی و افزایش اشتغالزایی است.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست امضای تفاهمنانه سرمایه گذاری گفت :حضور شرکت آلومینیوم المهدی در بین شرکت های برتر تولیدی کشور برای اجرای این طرح موجب افتخار استان هرمزگان است .

استاندار هرمزگان افزود: تشویق بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور به برنامه ها و سرمایه گذاری ها ی جدید و مشترک کار بسیار ارزنده ای است.  ایشان  در ادامه بر لزوم تداوم این کار تاکید کرد و بیان داشت: باید این روند ادامه داشته باشد تا در انتهای این زنجیره همه بتوانند احساس نقش افرینی در توسعه کشور داشته باشند.

احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با ابراز خرسندی از ابطال واگذاری غیراصولی آلومینیوم المهدی در سال ۹۳ و واگذاری آن به شرکت مپنا در سال ٩۷ گفت: به فضل خدا امروز شاهدیم کارخانه ای که رفته رفته به سمت تعطیلی کامل و اخراج کلیه کارگران پیش می رفت، در بدترین شرایط تحریم های بین المللی توانست ضمن حفظ اشتغال نیروهای کارگری با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی، خط تولید را از ۱۰۶ دیگ رو به خاموشی به ۳۴۰ دیگ زنده و فعال برساند.
مرادی بیان کرد: با حمایت مسئولان امر و تامین برق مورد نیاز شرکت آلومینیوم المهدی، این شرکت به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.  فعالیت های انجام شده طی دو سال اخیر در شرکت آلومینیوم المهدی مصداق بارز منویات مقام معظم رهبری درخصوص امر به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است. انتظار میرود دولت نیز سهم خود را در این اقدامات جهادی ایفا کند.
وی با اشاره به نقش صنایع استان در انجام مسئولیت های اجتماعی و خدمت رسانی به مردم  مناطق همجوار با صنایع، این امر را ضامن بقا و موفقیت صنایع خواند و گفت: مسئولیت های اجتماعی یکی از مهم ترین دغدغه ها و مطالبات مردمی از صنایع است که می بایست وجود آن برای مردم قابل لمس باشد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری میان وزارت صمت و شرکت آلومینیوم المهدی جهت افزایش ظرفیت تولید، سرمایه گذاری و احداث نیروگاه برق و همچنین تکمیل زنجیره صنایع پایین دستی  با ارزش افزوده بالا به امضا رسید.

تعداد بازدید : 1084

ثبت نظر

ارسال