Fa En سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 1 دقیقه

دلایل افزایش ۶۱ درصدی سود ۶ ماهه آلومینیوم ایران

دلایل افزایش ۶۱ درصدی سود ۶ ماهه آلومینیوم ایران

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلومینیوم ایران از دلایل افزایش 61 درصدی سود عملیاتی نیمه نخست سال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.

دوشنبه 29 آبان 1402 ساعت 12:17

باشگاه آلومینیوم- بر اساس این گزارش، "فایرا" در خصوص دلایل افزایش سود عملیاتی، اعلام کرد: سود عملیاتی نیمه نخست سال‌ جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 61 درصد افزایش داشت که دلایل آن به شرح ذیل است.

1- افزایش مبلغ فروش به میزان 12.5 درصد به رغم کاهش بیش از 17 هزار تن در مقدار فروش به دلیل افزایش نرخ ارز و رقابت در معامله محصولات در بورس کالا که منجر به افزایش نرخ متوسط فروش به میزان 36.5 درصد شده است. این در حالی است که نرخ متوسط بهای تمام شده محصولات فروش رفته به میزان 25.2 درصد افزایش داشت که دلیل آن عمدتاً مربوط به افزایش نرخ مواد داخلی و خارجی (افزایش نرخ ارز) است.

2- کاهش هزینه های عملیاتی به میزان 52 درصد عمدتاً مربوط به کاهش هزینه‌های جذب نشده تولید با کاهش توقفات دستگاه‌ها و ماشین‌آلات در دوره جاری مالی بود و افزایش هزینه‌های مالی ناشی از افزایش مبلغ تسهیلات دریافتی و همچنین افزایش نرخ بهره تسهیلات بانکی است. افزایش سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی عمدتاً مربوط به تسعیر سفارش‌های ارزی سنواتی خرید مواد وارداتی است.

منبع: بورس پرس

تعداد بازدید : 619

ثبت نظر

ارسال