Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 3 و 39 دقیقه

تعطیلی 15 روزه ایرالکو؟؟!!

پیشنهاد غیرکارشناسانه مدیرعامل برق منطقه ای باختر

تعطیلی 15 روزه ایرالکو؟؟!!

باشگاه آلومینیوم: سهمیه برق استان مرکزی باید متناسب با مصرف تعیین شود

دوشنبه 14 تیر 1400 ساعت 15:9

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سهمیه ابلاغی برق این استان باید متناسب با مصرف به‌ ویژه ظرفیت صنایع بزرگ تعیین شود تا خدشه‌ای در فعالیت صنعت و تولید ایجاد نشود.

سعید فرخی روز چهارشنبه 9 تیر ماه در ششمین نشست گذر از پیک مصرف استان مرکزی در اراک افزود: تامین برق استان مرکزی نیازمند همکاری همه جانبه صنایع بزرگ است.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی از محورهای مهم مدیریت مصرف است و این بخش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: پایش و بازرسی از ادارات توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان به صورت روزانه انجام می‌شود و ادارات و مراکز پر مصرف در نوبت اول تذکر دریافت می‌کنند و در صورت رعایت نکردن سقف تعیین شده با قطعی مواجه می‌شوند.

فرخی تاکید کرد: با همدلی و همراهی مردم می‌توان با وجود شرایط بسیار سخت امسال از لحاظ تامین برق مصرفی، گذر موفقی از پیک بار داشته باشیم.

مدیرعامل برق منطقه ای باختر نیز در این نشست گفت: در نشست ستاد راهبری مدیریت بار کشور ابلاغ شده که مدیریت صنایع بالای سه مگاوات از ساعت ۱۲ تا ۲۱ رعایت شود.

فرهاد شبیهی افزود: بر اساس قانون توانیر موظف است در صورت کمبود تولید، با برنامه نسبت به اطلاع‌رسانی قبلی برای کاهش مصرف یا قطع برق مشترکان عمده اقدام کند که پس از رفع محدودیت، صنایع تولیدی در اولویت تامین برق قرار گیرند.

وی عنوان کرد: شرایط صنعت برق کشور دشوار است و روز گذشته فرکانس شبکه به ۴۹ و نیم رسید که در این شرایط بار به صورت خودکار برای محافظت از شبکه از مدار خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: صنایع آلومینیم برای همکاری باید یا برنامه تعمیرات و تعطیلات ۱۵ روزه را اعمال کنند یا مصرف برق خود را تا ۲۰ درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم ادامه این نشست گفت: تامین برق مراکز آزمون سراسری استان مرکزی نیازمند مدیریت مصرف صنایع است.

محمد اله داد افزود: میزان مصرف برق کشور به ۶۴ هزار مگاوات رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه و همزمانی موضوع با گرمای هوا و به تبع آن افزایش نیاز به مدیریت مصرف و محدودیت‌های تولید برق در کشور، تمهیدات لازم برای بروز حداقل خاموشی‌ها و تامین برق پایدار در حوزه‌های امتحانی اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: بار مصرفی صنایع استان در روزهای پنج شنبه و جمعه افزایش یافته و نیاز است همکاری لازم از این بخش بیش از پیش صورت گیرد.

تعداد بازدید : 937

ثبت نظر

ارسال