Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 21 دقیقه

بزرگترین شرکت‌های اکسترودکار منطقه خلیج‌فارس در سال 2020

بزرگترین شرکت‌های اکسترودکار منطقه خلیج‌فارس در سال 2020

باشگاه آلومینیوم: صنعت آلومینیوم طی سال‌های اخیر در خلیج‌فارس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده و بیشتر کشورهای این منطقه سعی دارند خارج از صنعت نفت و گاز، صنعت آلومینیوم خود را گسترش دهند. 6 کارخانه بزرگ تولید آلومینیوم در منطقه خلیج‌فارس قرار دارند که از مدرن‌ترین کارخانه‌های تولید آلومینیوم در جهان محسوب می‌شوند.

شنبه 16 مرداد 1400 ساعت 13:36

به گزارش باشگاه آلومینیوم، صنعت اکستروژن آلومینیوم از صنایع پایین‌دستی آلومینیوم اولیه است و هم‌اکنون چندین شرکت بزرگ اکسترودکار در این منطقه واقع شده‌اند:

  • شرکت گلف اکستروژن در دوبی (Gulf Extrusion):

این شرکت در دوبی واقع شده و در کنار شرکت دوبی آلومینیوم چند سالی است که تولید اکستروژن دارد.

تولید شرکت گلف اکستروژن 65 هزار تن برآورد می‌شود. همچنین 24 هزار تن ظرفیت پادرکوتینگ، 6 هزار تن ظرفیت آندایز و بیش از 30 هزار تن ظرفیت تولید پروفیل این شرکت است.

محصولات تولیدی این شرکت توسط صنایع مختلف ازجمله معماری، خودروسازی، حمل‌ونقل، مهندسی ساختار، صنایع خانگی و HVAC خریداری می‌شود.

شرکت گلف اکستروژن به خاورمیانه، اروپا، هند، استرالیا، آفریقا و کانادا صادرات دارد.

2- شرکت التیسیر در عربستان، ریاض (Al Taiseer):

شرکت التیسیر در سال 1976 با هدف خدمات‌رسانی به صنایع در و پنجره‌سازی راه‌اندازی شد.

پس از گسترش، این شرکت توانست در سال 1983 به یکی از تأمین‌کنندگان بزرگ نما پروفیل‌های آلومینیومی معماری مبدل شود. در سال 1989 این شرکت نخستین خط پادرکوتینگ را در عربستان سعودی راه‌اندازی کرد و در سال 1994 موفق به تولید اکسترودهای آلومینیومی گردید.

درحال‌حاضر این شرکت 6 خط اکستروژن دارد و قادر است سالانه 60 هزار تن محصول تولید کند. محصولات این شرکت تحت استاندارد ISO 9001-2015 قرار دارند.

درحال‌حاضر محصولات این شرکت به بیش از 40 شرکت مختلف جهان صادر می‌شوند که شامل کشورهای شورای همکاری ‌خلیج‌فارس، دنیای عرب، آسیای شرقی، استرالیا، ایالات‌متحده و اروپا می‌شوند.

3- شرکت ناپلو در عمان (NAPCO)

شرکت ناپلو (National Aluminium Products Company) در سال 1984 تأسیس شد و به‌عنوان یک پیشکسوت در بازار اکستروژن خلیج‌فارس شناخته شد. این شرکت عمانی با خرید چهار پرس اکستروژن از اروپا توانست ظرفیت تولید خود را به 42 هزار تن در سال برساند.

خطوط پرس اکستروژن توسط یک خط آندایزینگ و دو خط پادرکوتینگ (عمودی و افقی) با ظرفیت 27 هزار تن، تکمیل می‌شوند.

ناپکو تنها شرکت سهامی عام اکستروژن در میان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است.

4- شرکت اکستروژن آلومینیوم بحرین یا بالکسکو (BALEXCO):

بالکسکو نخستین شرکت اکسترود آلومینیوم در خلیج‌فارس است. این شرکت در سال 1977 در ماناما در بحرین تأسیس شد. محصولات تولیدشده در بالکسکو عمدتاً در صنعت و پنجره‌سازی و سایر محصولات ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت بالکسکو از زمان تأسیس تاکنون، سه‌بار ظرفیت خود را بالا برده تا بتواند نیاز کشورهای و شورای همکاری خلیج‌فارس، خاورمیانه و آسیای غربی را تأمین کند.

تمام تلاش این شرکت وفق‌دادن تولید و نیاز روزافزون بازار بوده به‌طوری‌که درحال‌حاضر تولید این شرکت بحرینی 33 هزار تن برآورد می‌شود.

این شرکت جهت ارتقاء سطح کیفی تولید خود از جدیدترین تجهیزات و همچنین کارآزموده‌ترین نیروهای کاری استفاده می‌کند.

5- شرکت اکستروژن آلومینیوم قطر (Qatar Aluminium Extrusion CO):

این شرکت اکسترودکار در دوهه، قطر واقع شده است. این شرکت با ظرفیت تولید 30 هزار تن در سال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اکستروژن آلومینیوم در حاشیه خلیج‌فارس محسوب ‌می‌شود.

تعداد بازدید : 818

ثبت نظر

ارسال