Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 10 و 17 دقیقه

به نام تولید، به کام بانک

بانک اقتصاد نوین مانعی برای تولید و اشتغال

مطالبه 244 میلیارد تومانی بانک اقتصاد نوین بابت 20 میلیارد وام به شرکت آلومینیوم المهدی!!!

بانک اقتصاد نوین مانعی برای تولید و اشتغال

باشگاه آلومینیوم: ما در سالی به سر می‌بریم که به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی به نام سال تولید پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نام گذاری شده است. به همین دلیل انتظار می‌رود در این سال دستگاه‌های ذیربط حرکت، جهت‌گیری و اقدامات آنها در راستای حمایت از مجموعه‌ها و شرکت‌های صنعتی و تولیدی برای حل مشکلات و رفع موانع پیش روی صنایع باشد. اما متاسفانه بانک اقتصاد نوین برخلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شعار سال رویه‌ای دیگری در پیش گرفته است و به جای حمایت و پشتیبانی از کارگران، تولید ملی و صنایع بزرگ کشور با اقداماتش موانع متعددی ایجاد نموده که منجر به اختلال در روند تولید می‌گردد.

یکشنبه 11 مهر 1400 ساعت 3:59

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی المهدی، داستان ما داستان غم انگیزی است، شرکت آلومینیوم المهدی در زمانی که این شرکت مالکیت دولتی داشته است از بانک اقتصاد نوین مبلغ 20 میلیارد تومان تسهیلات وام دریافت نموده است. شرکت آلومینیوم المهدی مبلغ 102 میلیارد تومان بابت وام دریافت شده به بانک اقتصاد نوین پرداخت نموده است و بنا به درخواست اداره اجرایی ثبت بندرعباس در شهریورماه نیز مبلغ 25 میلیارد تومان دیگر اضافه پرداخت کرده است یعنی تاکنون مجموعا بیش از 127 میلیارد تومان از این بابت پرداخت شده است پرداخت شده است.

علیرغم این پرداخت‌ها بانک اقتصاد نوین نه تنها در راستای رفع موانع تولید گامی برنداشته است بلکه در اقدامی غیرمنصفانه به بانک مرکزی اعلام نموده که شرکت آلومینیوم المهدی مبلغ 117 میلیارد تومان بدهی دارد که این مطلب کاملا خلاف واقع و کذب است. بانک اقتصاد نوین حتی با احتساب پرداخت 102 میلیارد تومان این حق را نداشته که میزان بدهی شرکت آلومینیوم المهدی را 115 میلیارد تومان بیشتر اعلام نماید و این اقدام سوء استفاده از اختیارات و موقعیت شغلی آن بانک می‌باشد.

علاوه بر مبلغ پرداخت شده بانک اقتصاد نوین برای وصول مطالبات خود تعداد 10000 قالب شمش 500 کیلویی آلومینیوم که ارزش روز آن بیش از 350 میلیارد تومان می‌باشد را نیز توقیف کرده است با یک محاسبه ساده ملاحظه می‌شود که میزان وجه پرداختی شرکت آلومینیوم المهدی بیشتر از بدهی اعلام شده از سوی بانک اقتصاد نوین است و هم علاوه بر این حدود سه برابر آن نیز شمش آلومینیوم توقیف گردیده است.

همچنین بانک اقتصاد نوین با درج بدهکار بودن شرکت آلومینیوم المهدی در سامانه بانک مرکزی مانع از صدور دسته چک برای امور جاری شرکت شده است و شرکت از این نظر با مشکلات عدیده‌ای جهت اداره امور جاری خود و پرداخت حقوق کارگران گردیده است. بانک اقتصاد نوین ایجاد این موانع و این اقدامات خود را کافی ندانسته و در اقدامی‌دیگر جهت سنگ اندازی و ایجاد موانع بیشتر اقدام به ممنوع الخروجی اعضای محترم هیات مدیره این شرکت نموده است.

از طرف دیگر براساس شکایت بعمل آمده در شعبه 109دادگاه حقوقی تهران رای به بی حقی بانک اقتصاد نوین بیشتر از مبلغ پرداختی المهدی یعنی 102 میلیارد تومان اولیه صادر کرده است اما بانک اقتصاد نوین دست از ایجاد مانع و اختلال در روند تولید و تعاملات تجاری و بین المللی شرکت برنداشته و این شرکت را دچار مشکلات فراوان کرده است.

از دولت آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم و خصوصا جناب آقای دکتر خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی خواهشمندیم با تعیین بازرس ویژه به تخلفات بانک اقتصاد نوین در این زمینه رسیدگی فوری به عمل آورند و شرکت آلومینیوم المهدی بعنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی کشور با وجود اشتغال بیش از 2500 نفر به طور مستقیم از این مشکلات و موانع تولید بوجود آمده نجات دهند.

المهدی از بانک نمی‌خواهد که دستش را بگیرد بلکه می‌خواهد پایش را رها کند تا بتواند در مسیر تولید کشور حرکت نماید.

تعداد بازدید : 745

ثبت نظر

ارسال