Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 14 و 6 دقیقه

انفجار در واحد ذوب ینان چین، افزایش قیمت آلومینیوم را به‌همراه داشت

انفجار در واحد ذوب ینان چین، افزایش قیمت آلومینیوم را به‌همراه داشت

باشگاه آلومینیوم: کاهش قیمت فلز آلومینیوم در بورس فلزات لندن که از اواخر سپتامبر آغاز شد، در تاریخ 19 نوامبر همراه با انفجار در واحد ذوبی در استان ینان چین متوقف شد.

چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت 12:47

به گزارش باشگاه آلومینیوم، در تاریخ نوزدهم ماه نوامبر انفجار در واحد ذوبی در استان ینان چین و توقف تولید در این واحد، قیمت آلومینیوم را تحت‌تأثیر قرار داد.

یک واحد ذوب آلومینیوم اولیه در ینان با ظرفیت تولید 300 هزار تن آلومینیوم اولیه، پس از وقوع انفجار، تولید خود را متوقف کرد.

همزمان با این رخداد، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن اندکی (حدود 3.1 درصد) افزایش یافت و شاهد افزایش 3.7درصدی قیمت آلومینیوم در بورس شانگهای بودیم.

معضل انرژی حاکم بر چین، صنعت آلومینیوم این کشور را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است چراکه آلومینیوم صنعتی انرژی‌بر محسوب می‌شود.

مرکز آمار و آنالیز وود مکنزی (Wood Mackenzie) معتقد است که محدودیت‌های انرژی در چین موجب شده که در سال 2021 (تا ماه دسامبر) شاهد 7 درصد کاهش ظرفیت تولید آلومینیوم در چین باشیم. به‌گفته‌ی یک کارشناس بازار آلومینیوم، خبر انفجار در واحد ذوب چین موجب افزایش موقت قیمت آلومینیوم شد اما باید دید که آیا این انفجار موجب اختلال بلندمدت در تولید خواهد شد یا خیر؟ اختلال طولانی در تولید آن هم پیش از سال نوی میلادی، افزایش قیمت این فلز را به‌همراه خواهد داشت.

بهبود اندک معضل انرژی در چین طی روزهای پایانی ماه نوامبر، روزنه امیدی برای افزایش موجودی آلومینیوم در این کشور به‌وجود آورده است.

تعداد بازدید : 745

ثبت نظر

ارسال