Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 11 و 40 دقیقه

انجام برنامه ریزی برای صادرات ۳۵۰ هزار تن شمش آلومینیوم طی امسال

انجام برنامه ریزی برای صادرات ۳۵۰ هزار تن شمش آلومینیوم طی امسال

باشگاه آلومینیوم: مدیر عامل شرکت آلومینای ایران از انجام برنامه ریزی برای صادرات ۳۵۰ هزار تن شمش آلومینیوم کشور طی امسال خبر داد.

شنبه 31 اردیبهشت 1401 ساعت 12:54

باشگاه آلومینیوم- تورج زارع در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم توسط شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم ایران به بازارهای خارجی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه جنگ روسیه و اوکراین موجب افزایش قیمت شمش آلومینیوم در بازار شده است، تاکید کرد: این امر فرصتی برای توسعه این محصول به بازارهای جهانی است.

به گفته زارع شمش آلومینیوم تولیدی به کشورهایی همچون عراق، چین و ترکیه صادر می شود.

وی با بیان اینکه شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم تنها تولید کننده پودر آلومینا در ایران است، افزود: یکی از مهمترین چالش های ما در این بخش، تولید و تامین بوکسیت پر عیار در کشور است.

مدیر عامل شرکت آلومینای ایران با اشاره به اینکه با برنامه ریزی و تلاش شرکت آلومینای ایران هم اکنون معادن جاجرم در  خراسان شمالی در ۵ سال اخیر به ۵ برابر افزایش یافته است، ادامه داد: به دنبال توسعه فعالیت های بخش خصوصی در صنعت آلومینیوم هستیم و هم اکنون ۱۰ درصد بوکسیت مورد نیاز ما از معادن بخش خصوصی تامین می شود و تمام تلاش ما این است که در این راستا بتوانیم به افزایش بوکسیت پر عیار دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به فقر معدنی کشور در تامین بوکسیت به عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم، استفاده از خاک‌های بوکسیت کم‌عیار با دانش بومی به عنوان راهکاری دانش‌بنیان در دستور کار است.

زارع اظهار کرد: ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور سالیانه ۷۰۰ هزار تن است و برای تولید آن نیازمند استفاده از ۱.۴ میلیون تن پودر آلومینا هستیم که اکنون فقط ۲۵۰ هزار تن آن در داخل کشور تولید و بقیه از خارج تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران کشوری فقیر در ارتباط با دارا بودن منابع بوکسیت کم عیار است به همین دلیل به دنبال انجام فعالیت های دانش بنیان برای پرعیارسازی بوکسیت از بوکسیت های کم عیار هستیم.

تعداد بازدید : 783

ثبت نظر

ارسال