Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 9 و 19 دقیقه

تا پایان ماه اکتبر؛

امیدواری آمریکا برای توافق با اتحادیه اروپا در خصوص تعرفه های فلزات

امیدواری آمریکا برای توافق با اتحادیه اروپا در خصوص تعرفه های فلزات

باشگاه آلومینیوم: ایالات متحده آمریکا امیدوار است بتواند اختلاف تجاری خود با اتحادیه اروپا بر سر تعرفه های فولاد و آلومینیوم را تا پایان ماه اکتبر حل نماید.

سه شنبه 27 مهر 1400 ساعت 11:10

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از معدن نامه، هفته گذشته کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده با والدیس دومبروسکیس، رئیس بازرگانی اتحادیه اروپا ملاقات کرد که نسبتاً به توافقات خوش بین بودند و اعلام امیدواری کردند که تا پایان ماه به توافق برسند.

سخنگویان USTR و اتحادیه اروپا از ‌نظر دادن درباره این مذاکرات پرهیز کردند. وزارت بازرگانی ایالات متحده ، که تعرفه های ۲۵ درصد بر فولاد و ۱۰ درصد آلومینیوم را اعمال کرده هنوز به این درخواست اظهار نظر پاسخ نداده است.

به نظر می‌رسد تای و دومبروفسکیس در راستای “رفع مازاد ظرفیت جهانی در بخش فولاد و آلومینیوم و چالش های مشترک ناشی از اقتصادهای غیر بازاری” بحث کردند.

تای و دومبروفسکی در ماه مه توافق کردند که اختلاف بر سر تعرفه های فولاد و آلومینیوم را به مدت شش ماه افزایش ندهند تا بتوانند در مورد آتش بس که در اواخر نوامبر به پایان می رسد مذاکره کنند.

در ماه ژوئن ، آنها با مذاکراتی مشابه به توافق رسیدند که نبرد تجاری ۱۷ ساله بر سر یارانه هواپیماها را متوقف کنند، تهدید بزرگتر اروپا و ایالات متحده از تلاش های چین برای توسعه صنعت هواپیماهای تجاری خود ناشی می شود. در بحث فلزات ، مقامات آمریکایی و اروپایی مدتهاست توافق کرده اند که تولید بیش از حد چین، قیمت جهانی را تضعیف کرده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تعرفه هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم از جمله واردات از اتحادیه اروپا به دلیل امنیت ملی بر اساس قانون تجارت دوران جنگ سرد وضع کرده بود.

یک منبع صنعت فولاد گفت تای و اتحادیه اروپا در حال نزدیک شدن به توافق احتمالی هستند که تعرفه های بخش ۲۳۲ را جایگزین سهمیه نرخ تعرفه (TRQ) می کند که اجازه می دهد حجم معینی از فولاد اتحادیه اروپا معاف از مالیات و با تعرفه وارد شود و تعرفه برای حجم های بالاتر اعمال می شود.

دومبرووسکیس برای سهمیه بندی مشابه آنچه که کانادا و مکزیک با ایالات متحده دارند ، اعلام آمادگی کرده است اما می گوید تا اوایل نوامبر برای توافق به زمان نیاز دارد. سایر مقامات اتحادیه اروپا گفته اند این موضوع به میزان زیادی بستگی به حجم فولاد مجاز برای ورود معاف از مالیات به بنادر ایالات متحده دارد.

مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا به دنبال تعیین سهمیه بر حجم واردات ایالات متحده قبل از وضع تعرفه ۲۳۲ در سال ۲۰۱۸ بودند ، در حالی که مذاکره کنندگان آمریکایی می خواهند سهمیه ها را بر اساس حجم کمتر پس از وضع تعرفه ها تعیین کنند.

تعداد بازدید : 1006

ثبت نظر

ارسال