Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 55 دقیقه

افزایش تولید آلومینیوم در موزامبیک

افزايش توليد آلومينيوم در موزامبيك

باشگاه آلومینیوم: شرکت موزامبیک آلومینیوم، یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده آلومینیوم در آفریقا، با ظرفیت تولید 575 هزار تن آلومینیوم اولیه، ‌اعلام نموده که ظرفیت تولید خود را 40 هزار تن افزایش خواهد داد.

دوشنبه 17 مهر 1402 ساعت 13:13

به گزارش باشگاه آلومینیوم، این واحد تولیدی که در آفریقای جنوبی واقع شده یکی از شاهرگ‌های اساسی صنعتی محسوب می‌گردد. البته این شرکت آفریقایی در ماه ژوئن سال جاری اعلام کرد که تصمیم دارد ظرفیت تولید خود را افزایش داده و به بیش از 600 هزار تن در سال برساند ولی تا ماه سپتامبر کلنگ اصلی این اقدام را نزد.

شرکت موزال آلومینیوم در 20 کیلومتری شهر ماپوتو واقع شده است. احداث این واحد ذوب به بیش از 20 سال قبل باز می‌گردد. این پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 2 میلیارد دلار راه‌اندازی شد که براساس سرمایه‌گذاری گسترده شرکت سوث آلومینیوم (South 32)، 63.7 درصد از سهام این شرکت به موزال اختصاص یافت.

شرکت موزال، بزرگترین واحد صنعتی اشتغال‌زا در کشور موزامبیک محسوب می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال سرمایه‌گذاری در موزامبیک هستند که از آن جمله می‌توان به شرکت آلبا (آلومینیوم بحرین) و شرکت اماراتز گلوبال آلومینیوم (EGA) اشاره نمود.

چین نیز به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده فلز آلومینیوم در جهان سالهاست به‌دنبال راه‌اندازی واحد تولید آلومینیوم اولیه در موزامبیک است. نیروی کاری فراوان و ارزان‌قیمت ازجمله مزایای راه‌اندازی واحد تولیدی در این منطقه می‌‌باشد.

تعداد بازدید : 852

ثبت نظر

ارسال