Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 14 و 26 دقیقه

کاهش تولید بوکسیت شرکت ریوتینتو به‌دلیل عوامل جوی

كاهش توليد بوكسيت شركت ريوتينتو به‌دليل عوامل جوي

باشگاه آلومینیوم: شرکت بزرگ ریوتینتو آلکان -غول معدنی جهان- اعلام نموده که طی سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به سه‌ماهه نخست 2020، تولید بوکسیت در این شرکت معدنی 2 درصد کاهش سالانه داشته است.

دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 ساعت 10:34

به گزارش باشگاه آلومینیوم، مهم‌ترین عامل کاهش تولید در این شرکت، عوامل جوی ازجمله بارندگی و رطوبت در ساحل شرقی استرالیا بوده که موجب کاهش تولید در واحدهای ویپا (Weipa) شده است.

بنادر فعال در مجاورت معادن آمرون (Amrun) به‌مدت 14 روز تعطیل بودند که بارندگی و فرونشست خاک مهم‌ترین دلایل تعطیلی این واحدها عنوان شده است. به‌گزارش شرکت ریوتینتو، این شرکت طی سه‌ماهه نخست سال، 6/13 میلیون تن بوکسیت تولید (استخراج و فرآوری) کرده است.

شایان ذکر است که تولید بوکسیت این شرکت طی سه‌ماهه نخست سال 2021، 2 درصد بیشتر از سه‌ماهه پایانی 2020 بوده است.

همچنین شرکت ریوتینتو طی سه‌ماهه نخست سال 9 میلیون تن بوکسیت به بازارهای جهانی صادر کرده است که 5 درصد کمتر از صادرات در سه‌ماهه نخست سال 2020 بوده است. علاوه بر تأثیر شرایط جوی برروی تولید طی سه‌ماهه نخست سال، بارندگی و طوفان نیز موجب اختلال در حمل‌ونقل بوده است.

شرکت معدنی ریوتینتو علاوه بر فعالیت در حوزه آلومینیوم، در زمینه آهن، مس، بوراتها، الماس، نمک و دی اکسید تیتانیوم نیز فعالیت دارد. سال گذشته میلادی (2020)، این شرکت در فهرست شرکت‌های فعال حوزه آلومینیوم با پایین‌ترین ردپای کربنی قرار گرفت. ردپای کربنی زنجیره تولید آلومینیوم این شرکت 60 درصد پایین‌تر از سایر شرکت‌های هم ردیف آن می‌باشد.

تعداد بازدید : 713

ثبت نظر

ارسال