Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 53 دقیقه

استیون منوچین:

آمریکا لغو تحریم های شرکت « روسال» را بررسی می‌کند

آمریکا لغو تحریم های شرکت « روسال» را بررسی می‌کند

باشگاه آلومنیوم: وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه از حذف نام شرکت تولیدکننده آلومینیوم روسی «روسال» از لیست تحریم‌های این کشور استقبال می‌کند و در حال بررسی آن است.

یکشنبه 31 تیر 1397 ساعت 2:42

به گزارش باشگاه آلومنیوم به نقل از  ایرنا از خبرگزاری رویترز، اظهارات روز گذشته استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد که دولت دونالد ترامپ در حال تلاش برای کمک به این شرکت روسی است که پیشتر با تحریم های آمریکا مواجه شده بود. براساس گزارش ها این شرکت روسی اخیرا یکسری اقدامات برای کسب رضایت دولت آمریکا و برداشته شدن تحریم ها انجام داده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه آوریل( فروردین) تحریم‌هایی را علیه « اُلگ دریپاسکا» میلیاردر روس و هشت شرکت از جمله شرکت روسال که وی یک سهامدار بزرگ آنها بود، اعمال کرد. آمریکا دلیل این تحریم ها را « فعالیتهای بدخواهانه» روسیه توصیف کرد.

اما اعمال این تحریم ها علیه شرکت روسال، چالش هایی را در بازار جهانی آلومینیوم ایجاد کرد که منجر به آن شد که چندین کشور و شرکت با وزارت خزانه داری برای کاهش شدت و شرایط این تحریم ها لابی کنند که به نظر موفقیت آمیز بوده اند.

در همین حال وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه با رویترز گفت: شرکت روسال ما را به مسائلی نزدیک کرد که می‌تواند منجر به خارج شدن نامش از لیست تحریم های آمریکا شود. 
وی ضمن اشاره به اینکه این شرکت برای بازار آلومینیوم جهان مهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: هدف ما خارج کردن شرکت روسال از تجارت در جهان نیست.

ماه گذشته سهامداران شرکت روسال در حالی یک مجموعه جدید از مدیران را انتخاب کردند که «الگ دریپاسکا» و یک تیم ازمدیران ارشدش در ماه مه از بخش دایره مدیران شرکت روسال استعفا کردند و در حال حاضر در راستای کاهش کنترل شان بر این شرکت فعالیت می‌کنند.

 

تعداد بازدید : 929

ثبت نظر

ارسال