Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 48 دقیقه

پروژه جدید شرکت جاگوار: کاهش 26 درصدی آلاینده‌های کربنی

پروژه جديد شركت جاگوار: كاهش 26 درصدي آلاينده‌هاي كربني

باشگاه آلومینیوم: پروژه‌ی جدید ریالیتی (REALITY) بخش مهمی از هدف "به صفر رساندن آلاینده‌های زیست محیطی" شرکت جاگوار است.

دوشنبه 3 شهریور 1399 ساعت 15:4

به گزارش باشگاه آلومینیوم، شرکت جاگوار لندروور اعلام کرده است که در حال انجام پروژه‌ی جدیدی است. این پروژه شامل بازیافت قوطی‌های نوشابه، درب‌ قوطی‌های آلومینیومی و بدنه خودروهای قدیمی و استفاده مجدد از آنها در خودروهای جدید است که باعث می‌شود تولید آلاینده‌های زیست محیطی 26 درصد کاهش یابد.

این پروژه که با نام پروژه ریالیتی (REALITY) معروف است، بخش مهمی از هدف "به صفر رساندن آلاینده‌های زیست محیطی" این شرکت است.

مهندسان شرکت جاگوار توانسته‌اند از آلومینیوم بازیافت شده استفاده کرده و آنرا با مقادیر اندکی آلومینیوم اولیه ترکیب کنند تا به آلیاژ مورد قبول برای تولید بدنه لندروور دست یابند. با این کار میزان CO2 تولید شده 26 درصد کاهش خواهد یافت.

آلومینیوم یکی از فلزاتی است که بطور گسترده بازیافت و ذوب می‌شود بدون آنکه از خواص آن کاسته شود. تقریباً 75 درصد از آلومینیوم تولید شده در ایالات‌متحده و اروپا هنوز در چرخه مصرف قرار دارد. این در حالی است که بازیافت آلومینیوم به 90 درصد انرژی کمتر از تولید آلومینیوم نیاز دارد.

این پروژه 2.6 میلیون دلار حاصل همکاری شرکت جاگوار و دانشگاه برونل (Brunel) است. شرکت جاگوار اظهار داشته که از سال 2007 تاکنون میزان آلاینده‌ CO2 تولید شده توسط خودروهای این شرکت 50.7 درصد کاهش داشته است.

تعداد بازدید : 676

ثبت نظر

ارسال