Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 15 و 28 دقیقه

خروج شرکت روسال از لیست سیاه خزانه‌داری آمریکا

خروج شرکت روسال از لیست سیاه خزانه‌داری آمریکا

باشگاه آلومینیوم: دبیر خزانه‌داری ایالات‌متحده، استیون منوچین (Steven Mnuchin) طی نشستی با اعضای هیأت‌مدیرة خزانه‌داری در هفتة گذشته، خواستار خروج شرکت روسال از لیست خزانه‌داری ایالات‌متحده شد.

یکشنبه 23 دی 1397 ساعت 10:48

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از رویترز، منوچین تقاضای خروج شرکت روسی و دو شرکت دیگر زیرنظر اولاگ دریپاسکا از لیست سیاه آمریکا را نیز دارد.

چندین حقوقدان عضو خزانه‌داری، این تصمیم را زیر سؤال برده و بسیاری از آن دفاع کرده‌اند. براساس تصمیم رئیس هیأت‌مدیرة شرکت EN+، سهامداری اولاگ دریپاسکا در شرکت روسال از ۷۰ درصد به 44/95 درصد کاهش خواهد یافت.

برخی معتقدند که دریپاسکا، سود مابقی سهام را ازطریق بانک VTB متعلق به پوتین، دریافت می‌کند. (اولاگ دریپاسکا، اولاگار بزرگ و صاحب سهام بسیاری از شرکت‌های بزرگ، داماد پوتین است).

مسئولین خزانه‌داری ایالات‌متحده معتقدند که شرکت روسال برخلاف اولاگ دریپاسکا، هیچگونه فعالیت خارج از محدودة قانونی نداشته است.

تحریم‌های اخیر روسال، سهام این شرکت را در بازار به‌شدت کاهش داده است. بسیاری از دیپلمات‌های اروپایی نیز با تصمیم خزانه‌داری مبنی بر اعمال تحریم علیه روسال مخالفت کرده و نگران تأثیر تصمیم خزانه‌داری بر بازار آلومینیوم بودند. تحریم نفت و گاز روسیه نیز بخشی از تصمیم آمریکا بوده که مسئولین اروپایی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند. به‌گفتة این مسئولین، چرخة اقتصادی اروپا به‌شدت تحت‌تأثیر نفت و گاز روسیه است و تحریم آن باعث فلج‌شدن این چرخه خواهد شد.

تعداد بازدید : 840

ثبت نظر

ارسال