Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 39 دقیقه

مرادی عضو مجمع نمایندگان هرمزگان : تعیین تکلیف آلومینیوم المهدی مهمترین اقدام وزیر اقتصاد/ هرمزگان جزو ۵ استان پردرآمد و۳ استان فقیر است

مرادی عضو مجمع نمایندگان هرمزگان : تعیین تکلیف آلومینیوم المهدی مهمترین اقدام وزیر اقتصاد/ هرمزگان جزو ۵ استان پردرآمد و۳ استان فقیر است

باشگاه آلومینیوم: عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در جمع فعالین اقتصادی استان هرمزگان و با حضور وزیر اقتصاد گفت: تعیین تکلیف الومینیوم المهدی که سه سال متوالی پیگیر واگذاری غیرقانونی اش بود مهمترین دستاورد وزیر اقتصاد است.

دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت 11:33

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از، احمد مرادی در نشست فعالیت اقتصادی هرمزگان با حضور وزیر اقتصاد در بندرعباس اظهارداشت: مشکلات اقتصادی زیادی با توجه به وضعیت کشور وجود دارد که انتظار است برای تسهیل چرخ اقتصاد مسیر را هموار و قوانین را به درستی اجرا نماییم.

وی افزود: در برنامه 5 ساله سوم واضح عنوان شده هر استانی که مازاد درامد داشته باشد باید بخشی ازاین درآمد جهت عمران وو توسعه به استان برگردد که متاسفانه بعداز 3 سال پیگیری تاکنون درصدی از این درامدهای مازاد به استان بازنگشته است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان تاکید کرد: اگر درصدی از این درآمدها به استان برمی گشت الان دست جناب استاندار باز بود و می توانست بسیاری از مشکلات را حل نماید اما می بینیم که نه در بودجه سال 96 و 97و 98 این لحاظ نشده است اما درکنارش پرداخت مالیات افزایش یافته و فعالان اقتصادی باید فشارهای ناشی از افزایش مالیات را تحمل کنند اما درنهایت از فعالیت اقتصادی چیزی دستگیرشان نمی شود.

 

مرادی افزود: باید بگوییم استانی گیر آورده اند که فشارها را برآن افزایش می‌دهند اما امکاناتی برایش در نظر نمی گیرند، در بعضی ازصنایع استان، آلایندگی را تحمل می کند و مالیاتش می رود بوشهر و این حق مردم هرمزگان قانونا شرعا و اخلاقا است که دارد زیرپا گذاشته می شود.

وی گفت: بعضاً دیده می شود  مجلس قانونی را تصویب می کند اما اجرا نمی شود بطور مثال خیلی ازموارد مانند وام‌های زیر 100 میلیون تصویب می‌شود اما می گردند تبصره ای پیدا می کنند تا انجام نشود.

مرادی در پایان با انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم هرمزگان گفت: هرمزگان جزو 5 استان پردرامد کشور است و همه پول ها به خزانه می رود اما درجریان باشید که جزو بدبخت ترین استان های سه گانه است و این ننگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی  است که استان این‌قدر درامد داشته باشد و مردمش تا این درجه فقیروبدبخت باشند؛ شرم آور است که در استان پردرامدی چون هرمزگان 57 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد داریم و از شما به عنوان وزیر اقتصاد انتظار داریم که به این وضعیت رسیدگی کنید.

 

تعداد بازدید : 1414

ثبت نظر

ارسال