Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 13 و 38 دقیقه

خریدار جدید آلومینیوم المهدی مشخص شد

خریدار جدید آلومینیوم المهدی مشخص شد

سه شنبه 25 دی 1397 ساعت 13:25

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از بورس‌نیوز، با منتفی شدن خرید المهدی از سوی آلومینیوم خاتم، خبرها حاکی از رایزنی سازمان خصوصی سازی با گروه مپنا برای خرید این مجتمع است.

سررسید نخستین قسط یورویی وام جعاله بانک صنعت و معدن در حالی از امروز آغاز می شود که سازمان خصوصی سازی در میانه آذر ماه امسال با آگهی مجدد واگذاری المهدی به دنبال شناسایی متقاضیان جدید برای این مجتمع عظیم تولید شمش آلومینیوم است.

زمان قانونی برگزاری مزایده المهدی طبق آگهی اخیر سازمان خصوصی سازی به پایان رسیده است.

طبق شنیده‌ها، مذاکرات گروه مپنا با سازمان خصوصی‌سازی نهایی شده و قراردادهایی هم رد و بدل شده؛ ولی هنوز این موضوع قطعیت نیافته است.

این معامله برای گروه مپنا دو مزیت بزرگ به همراه خواهد داشت و از سویی ظاهرا مبلغ قرارداد، همان رقمی است که قبلا سازمان خصوصی‌سازی با آلومینیوم خاتم بر سر آن به توافق رسیده بود و ۲۰درصد از وجه قرارداد نقد و مابقی اقساط پرداخت خواهد شد. 

از طرف دیگر، نکته اینجاست که گروه مپنا بابت این معامله پول نقد پرداخت نخواهد کرد ضمن آنکه ۲۰ درصد پیش پرداخت نقدی و مبلغ اقساط از محل مطالبات گروه مپنا از دولت تسویه خواهد شد.

در واقع گروه مپنا به جای طلب خود از دولت، آلومینیوم المهدی را از آن خود خواهد کرد، از سوی دیگر بخش عمده مواد اولیه صنعت تولید برق را آلومینیوم تشکیل می دهد و با خرید المهدی، زنجیره تامین گروه مپنا تکمیل تر خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید آیا این بار فروش المهدی به سرانجام خواهد رسید یا سازمان خصوصی‌سازی باز هم ناکام خواهد ماند؟!

 

تعداد بازدید : 1330

ثبت نظر

ارسال