Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 36 دقیقه

رشد غیر منتظره تولید آلومینیوم چین

 رشد غیر منتظره تولید آلومینیوم چین

باشگاه آلومینیوم: پس از افت تولید آلومینیوم اولیه چین در سه ماه متوالی، سطح تولید در ماه نوامبر برخلاف انتظار بسیاری از تحلیلگران روندی صعودی را تجربه کرد.

شنبه 24 آذر 1397 ساعت 21:13

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از دنیای بورس و به نقل از رویترز، برخی از تولیدکنندگان آلومینیوم در چین به دنبال کاهش قیمت این محصول در ماه های اخیر، از سطح تولید خود کاسته‌اند. در این میان با توجه به آغاز برنامه کاهش زمستانی تولید در صنایع آلاینده چین، بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند که سطح تولید آلومینیوم در ماه نوامبر بیش از پیش کاهش یابد.

با این وجود بر طبق گزارش اداره آمار ملی چین، میزان تولید آلومینیوم اولیه در ماه نوامبر با رشد سالانه‌ای به میزان 19 درصد به 2/72 میلیون تن رسید. تولید در مقایسه با ماه گذشته میلادی نیز افزایشی نزدیک به 4 درصد را تجربه کرد.

افزایش سطح تولید آلومینیوم اولیه در چین در حالی رقم خورد که قیمت این محصول در بازار آتی شانگهای کاهش قیمتی 2/8 درصدی را در ماه نوامبر تجربه کرد به پایین ترین سطح در دو سال اخیر رسید.

در این میان به گفته برخی از فعالان بازار فلزات پایه، افت ملموس قیمت مواد اولیه تولید همچون آلومینا و بوکسیت را در تحریک تولید آلومینیوم اولیه از سوی واحدهای چینی تاثیر شایانی داشته است.

 

تعداد بازدید : 704

ثبت نظر

ارسال