Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 11 دقیقه

مروري بر كنفرانس بين‌المللي آلومينيوم بحرين

مروري بر كنفرانس بين‌المللي آلومينيوم بحرين

كنفرانس بين‌المللي آلومينيوم بحرين كه از تاريخ 22-20 سپتامبر سال جاري در بحرين برگزار خواهد شد، نظر بسياري از صنعتگران در سراسر جهان را به خود جلب نموده است.

یکشنبه 27 تیر 1389 ساعت 1:54

مروري بر كنفرانس بين‌المللي آلومينيوم بحرين


كنفرانس بين‌المللي آلومينيوم بحرين كه از تاريخ 22-20 سپتامبر سال جاري در بحرين برگزار خواهد شد، نظر بسياري از صنعتگران در سراسر جهان را به خود جلب نموده است. در اين كنفرانس، سخنرانان بسياري به نقد و بررسي بازار جهاني آلومينيوم خواهند پرداخت كه از آن جمله مي‌توان به مديرعامل شركت آلبا، مديرعامل شركت مديريت اوسپراي، معاون گلوبال آلومينيوم آلكوا، مدير شركت آمريكايي ويرپول، مدير شركت محصولات اولية آلكوا، مدير شركت نواليس، مدير پروژة شركت عربي معادن، مديرعامل ميدال كيبل، مدير اجرايي گارمكو، مدير گروه مشاور هندي مدرس، مديرعامل هيدرو نروژ و ... اشاره نمود.
اين كنفرانس چند روزه علاوه بر محتويات علمي و تجربي شامل دو بازديد از شركت نورد گارمكو و واحد ذوب آلبا نيز خواهد بود. شركت نورد آلومينيوم گلف (گارمكو) كه توسط دولت‌هاي بحرين، عربستان سعودي، ‌كويت، عمان، قطر و عراق اداره مي‌شود از سال 1986 فعاليت خود را آغاز نمود. اين شركت فعاليت خود را با ظرفيت 40 هزار تن در سال و با توليد ورق آلياژي و كويل آغاز و طي اين مدت ظرفيت خود را به 165 هزار تن در سال رسانده است. امروزه اين شركت علاوه بر محصولات فوق، توليدكنندة فويل، قطعات كامپيوتري و محصولات ساختماني نيز مي‌باشد. درحال‌حاضر اين شركت تصميم دارد ظرفيت خود را به 230 هزار تن در سال طي فاز اول افزايش ظرفيت، ارتقاء دهد و طي فاز دوم افزايش ظرفيت، ظرفيت خود را به 465 هزار تن در سال برساند. با اين افزايش ظرفيت، ظرفيت توليد محصولات نورد گرم و سرد در اين شركت افزايش خواهد يافت. بازديد از اين شركت در بيستم سپتامبر سال جاري، تجربة باارزشي براي صنعتگران محسوب مي‌گردد.
يكي ديگر از بازديدهاي برنامه‌ريزي شده، بازديد از واحد ذوب و كلسيناسيون آلومينيوم بحرين مي‌باشد. طي چند دهة اخير آلومينيوم بحرين قلب رشد صنعت آلومينيوم در خليج‌فارس محسوب گرديده است. اين شركت فعاليت خود را در سال 1968 با ظرفيت 58 هزار تن در سال آغاز نمود و با افزودن خط پنجم ذوب به اين سيستم، ظرفيت اين واحد در سال 2005 به 830 هزار تن در سال افزايش يافت. قرار است طي يك برنامة افزايش ظرفيت مجدد، ظرفيت اين شركت به 2/1 ميليون تن برسد. علاوه بر خطوط احياء و واحدهاي ريخته‌گري، اين شركت داراي يك واحد كربن و يك نيروگاه 1500 مگاواتي نيز مي‌باشد. بازديد از آلبا يكي ديگر از برنامه‌هاي درنظر گرفته شده براي بيستم سپتامبر مي‌باشد كه به‌نظر مي‌رسد عواقب مثبتي را به‌همراه داشته باشد.
از ديگر برنامه‌هاي درنظر گرفته شده براي اين دوره، بازديد از قط‌آلوم در قطر است. بازديدكنندگان در تاريخ 22 سپتامبر به قطر پرواز خواهند كرد و از اين سايت بازديد خواهند نمود. قط‌آلوم شركتي است كه سهامداران آن قطرپتروليوم و هيدروآلومينيوم مي‌باشند. اين واحد ذوب گرينفيلد در مساعيد واقع شده است و يكي از بزرگترين واحدهاي ذوب احداث شده در يك فاز مي‌باشد كه توانايي توليد 585 هزار تن آلومينيوم در سال را دارا مي‌باشد.
مجموعة قط‌آلوم شامل يك واحد كربن، ريخته‌گري و مجموعة توليد شمش‌هاي اكستروژن، آلياژهاي ريختگي و شمش استاندارد مي‌باشد. علاوه بر آن، اين مجموعه داراي يك بندر انتقال، انبار نگهداري و يك نيروگاه 1350 مگاواتي است. با به‌كار افتادن سلول‌هاي احياي جديد در اين مجموعه پيش‌بيني مي‌شود كه ظرفيت آن در سال 2010 به 585 هزار تن در سال برسد. بازديدكنندگان با پرواز يك شبه به اين مجموعه از استانداردهاي كيفي آن بهره‌مند خواهند شد.
بيست و پنجمين كنفرانس بين‌المللي آلومينيوم بحرين در گلف هتل واقع در بحرين برگزار خواهد شد. به‌دليل اهميت اين كنفرانس، نمايندگان متعددي از خبرگزاري‌هاي مختلف نظير متال‌بولتن در آن حضور خواهند داشت و لحظه به لحظه گزارشگر اين كنفرانس خواهند بود. موضوعات اصلي مطرح در اين كنفرانس براساس اولويت به قرار زير خواهند بود:
1- تغيير وضعيت صنعت ذوب
2- انرژي، آلاينده‌ها و محيط‌زيست
3- نقش رو به رشد خاورميانه به‌عنوان توليدكنندة آلومينيوم
4- بررسي چين به‌عنوان تأمين‌كننده و مصرف‌كنندة آلومينيوم در بازار جهاني
5- ايجاد تعادل در صنعت و نقش به‌سزا وام‌گيري و وام‌دهي
6- هزينه‌هاي اساسي توليد و هزينه‌هاي لازم اوليه
7- نقش نوآوري و تكنولوژي در كنترل هزينه‌ها و ايجاد ثبات در بازار توليد
8- چالش‌هاي موجود براي صنعت نورد، اكستروژن و بخش بازيافت
9- بازگشت تقاضا به بازار و كاهش موجودي در بازار منطقه
10- شرايط بازار جهاني در سال‌هاي 2010 و 2011 و پس از آن
با توجه به اهميت جهاني اين كنفرانس بالاخص در شرايط عدم تعادل بازار آلومينيوم، به‌نظر مي‌رسد كه پس از اتمام اين كنفرانس نتايج اميدواركننده‌اي را براي صنعت آلومينيوم در سطح بين‌المللي شاهد باشيم.


تعداد بازدید : 940

ثبت نظر

ارسال