Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 0 دقیقه

توليدكنندگان آلومينيوم در چين بايد از ميزان توليد خود بكاهند

توليدكنندگان آلومينيوم در چين بايد از ميزان توليد خود بكاهند

براساس آمار منتشره از مركز معدن و فلزات چين، بازار آلومينيوم چين در سال 2010 با مازاد توليدي برابر با 26/1 ميليون تن روبرو شده كه اين امر در نيمة دوم سال 2010 سبب كاهش توليد آلومينيوم مي‌گردد..

یکشنبه 27 تیر 1389 ساعت 0:47

توليدكنندگان آلومينيوم در چين بايد از ميزان توليد خود بكاهند


براساس آمار منتشره از مركز معدن و فلزات چين، بازار آلومينيوم چين در سال 2010 با مازاد توليدي برابر با 26/1 ميليون تن روبرو شده كه اين امر در نيمة دوم سال 2010 سبب كاهش توليد آلومينيوم مي‌گردد.

به‌گفتة يك تحليل‌گر از مركز معدن و فلزات چين، بازار داخلي چين نمي‌تواند به‌تنهايي از پس اين مازاد برآيد و تمامي آن را جذب نمايد، در‌نتيجه تنها راه اينست كه ميزان توليد در نيمة دوم سال كاهش يابد.

او در سخنراني خود در كنفرانس جهاني آلومينيوم OSLO اعلام كرد: انتظار مي‌رود مازاد توليدات چين در بازارهاي كشورهاي ديگر عليرغم رشد روزافزون توليد آلومينيوم، به‌فروش رود.

تحليل‌گران نيز از بهبود وضعيت تقاضاي آلومينيوم در تمامي بخش‌هاي چين خبر مي‌دهند. Minmetal پيش‌بيني كرده بود كه چين درحدود 18 درصد در توليدات خود رشد داشته باشد و ميزان توليدات آن به 34/16 ميليون تن در سال 2010 ميلادي برسد.

وي افزود: تاريخ نشان داده كه بعد از هر بحران اقتصادي، رشد بسياري در زمينة آلومينيوم اتفاق افتاده است.

او با اشاره به بازار آلومينيوم قراضه تأكيد كرد: از آغاز سال 2010 ميلادي رشد قيمت آلومينيوم قراضه، هم‌تراز آلومينيوم اوليه بوده و توليد‌كنندگان آلياژهاي ثانويه كه به آلومينيوم قراضه نياز دارند امروزه رو به آلومينيوم اوليه آورده‌اند چراكه ميزان قيمت اين‌دو اندكي با هم فاصله دارد.

وي در ادامة صحبت‌هاي خود به رشد روزافزون استخراج معادن چين اشاره نمود كه نشان مي‌دهد مقدار آن طي امسال به 18 ميليون تن رسيده است و اين نشان از رشد و ارتقاي توليدات است.

وي در حاشية‌ اين كنفرانس در مصاحبه با Platts گفت: كاهش قيمت آلومينيوم سبب كاهش ميزان توليدات مي‌گردد. سپس ضمن اشاره به قيمت آلومينيوم سه‌ماهة اخير LME گفت: قيمت‌ها در چين بسيار پائين‌تر از قيمت LME است و اين مسأله مشكلات بسياري را براي توليدكنندگان بوجود خواهد آورد. همچنين ادامة روند كاهش قيمت و ثابت‌ماندن آن در يك سطح دائم سبب كاهش حجم توليدات مي‌گردد.


تعداد بازدید : 995

ثبت نظر

ارسال