Fa En شنبه 29 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 57 دقیقه

کشف یک الماس بزرگ صورتی در استرالیا

کشف یک الماس بزرگ صورتی در استرالیا

شرکت بزرگ معدنی ریو تینتو چهارشنبه از کشف یک قطعه الماس صورتی به وزن حدود 13 قیراط در استرالیا خبر داد.

یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 0:55

الماس صورتی کم‌یاب ترین و گران بهاترین سنگ جهان است.

این الماس صورتی با وزن خالص 12.76 قیراط در معدن الماس آرگیل در منطقه کیمبرلی در غرب استرالیا کشف شد.

ژوزفین جانسون از مسئولان شرکت انگلیسی - استرالیایی ریو تینتو که از این معدن بهره برداری می کند، اعلام کرد: کشف الماسی به این بزرگی در استرالیا بی سابقه است.

وی افزود: برای استخراج این سنگ لازم بود بیست و شش سال صبر کنیم و شاید دیگر نتوانیم مشابه آن را پیدا کنیم. این الماس آرگیل پینک جوبیلیArgyle Pink Jubilee نام گذاری شده است.

رنگ صورتی روشن این الماس شبیه الماس ویلیامسون پینک (24 قیراط) است که در جشن ازدواج ملکه انگلیس در سال 1947 به او هدیه داده شد.

الماس ویلیامسون همان سال در تانزانیا کشف شده بود. حدود 90درصد الماس های صورتی کشف شده در جهان از معدن آرگیل کیمبرلی استخراج می شوند که امتیاز بهره برداری آن را شرکت ریو تینتو دارد.

بزرگترین سنگ های قیمتی را عموما موزه ها یا حراجی های بزرگ مانند کریستی یا ساتبی خریداری می کنند. قبلا برخی از این سنگ ها به پادشاهان هدیه داده می شدند.

به گفته ریو تینتو، حراجی کریستی در 244 سالی که از تأسیس آن می گذرد، تنها 18 الماس تراشیده با وزن بیش از ده قیراط را به فروش گذاشته است.

الماس جوبیلی به محض آن که تراشیده و پرداخت شود، از سوی کارشناسان قیمت گذاری شده و در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش گذاشته می شود. سپس در فروشی خصوصی به حراج گذاشته می شود.

 

 

 

تعداد بازدید : 1200

ثبت نظر

ارسال