Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 42 دقیقه

پیام مدیرعامل محترم شرکت آلومینای ایران به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل

پيام مدیرعامل محترم شرکت آلومینای ایران به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل

باشگاه آلومینیوم: مهندس شه‌بخش، مدیرعامل شرکت آلومینای ایران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پیامی را منتشر کرد.

دوشنبه 8 آبان 1402 ساعت 20:12

به گزارش باشگاه آلومینیوم، مهندس شه‌بخش در این پیام موارد ذیل را مطرح کرده است:

به‌نام آن مدبر یکتا، فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل که در سال 1402 به شعار "ایران پایدار؛ به وسعت ایمان، به بلندای امید" نام‌گذاری و مزین شده است را به همه همکاران پرتلاش و ساعی خودم در شرکت آلومینای ایران -جاجرم و به تلاشگران عرصه پدافند غیرعامل در کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

پدافند غیرعامل و الزامات آن یک تکنیک، یک ظرفیت و یک فرصت است برای کاهش آسیب‌پذیری و پایداری تولید، صنعت همواره با تهدیداتی (طبیعی، انسان ساخت) روبرو بوده و خواهد بود و صرفاً در دوره‌های زمانی، نوع مخاطرات تغییر می‌یابد، اما آسیب، آسیب است و گاهاً شکننده، تأمین مواد اولیه، فروش محصولات، تأمین مالی، تأمین قطعات و تجهیزات، حمل محصولات و مواد اولیه، معیشت کارکنان و ... ازجمله مواردی است که در محیط صنعت درمعرض تهدید قرار دارند. پدافند غیرعامل با نگاه پیشگیرانه درصدد است تا با پیاده‌سازی الزاماتی ازقبیل مقاوم‌سازی و استحکام‌بخشی، تحلیل درست وضعیت موجود و پیش‌بینی آینده، رعایت نکات ایمنی و امنیتی، ایمن‌سازی فضای سایبری و .... مقدمات کاهش آسیب‌پذیری را فراهم نموده و درصورت بروز آسیب با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان به حالت پایدار باز گردد.

امروزه اهمیت پدافند غیرعامل قاعدتاً برای مسئولین بایستی شناخته شده باشد، اهتمام شما کار را پیش می‌برد. صنعت آلومینیوم و به‌تبع آن صنعت آلومینا به جهت ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات تولیدی و گستره نقش آن در پیشرفت تکنولوژی، روز به روز اهمیت ویژه‌تری به خود می‌گیرد و آینده ‌بسیاری از صنایع به این صنعت گره خورده است لذا در راستای تدابیر سازمان پدافند غیرعامل و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تلاش بر اینست تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و افزایش مشارکت و همفکری همگانی و ایجاد همسویی در تمام سطوح سازمان و با بهره‌گیری مؤثر از اصول پدافند غیرعامل، مقدمات کاهش هزینه‌های غیرمترقبه، جلوگیری از خرابی و فرسودگی زودرس تجهیزات و کاهش اعمال ناایمن ایجاد محیطی ایمن و با شناسایی تهدیدات آتی و رعایت الزامات در مرحله صفر پروژه‌ها و پرهیز از قرارگرفتن در مرحله اضطرار با برنامه‌ریزی مدون و جدیت کارها دنبال گردد تا علاوه بر پایداری تولید و تداوم فعالیت‌های جاری، گامی جدید در توسعه صنعت آلومینا برداشته شود.

کلام ‌پایانی:

پدافند غیرعامل می‌تواند از بروز اختلال، آسیب و صدمات جلوگیری نماید و می‌طلبد همه کارکنان در تمام سطوح با پیاده‌سازی و درس‌آموزی از الزامات پدافند غیرعامل، اسباب مصونیت سیستم را فراهم نمایند و پایداری تولید را رقم بزنند. "قطار تولید و توسعه نباید متوقف گردد."

آبان‌ماه 1402

عبدا... شه‌بخش

مدیرعامل

 

تعداد بازدید : 1326

ثبت نظر

ارسال