Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 55 دقیقه

وضعیت فوق‌العاده کویت درباره ایران هسته‌ای

وضعیت فوق‌العاده کویت درباره ایران هسته‌ای

روزنامه "الرأی" کویت امروز در خبری نوشت: "کویت خود را برای هرگونه خطر تشعشعات هسته ای نیروگاه بوشهر ایران که طی کمتر از 15 ساعت می تواند به کویت برسد، آماده می کند".

سه شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 20:24

براساس این گزارش، نشست های محرمانه مسئولان وزارتخانه های، کشور، دفاع، بهداشت، و هیأت عمومی محیط زیست و مرکز مطالعات علمی کویت، برای نهایی کردن این طرح پایان نیافته است.
الرأی مدعی شد: "ناظران معتقدند، دلیل محرمانه بودن جزئیات طرح وضعیت فوق العاده احتمالا جلوگیری از رعب و وحشت مردم کویت است تا به مردم این اطمینان داده شود که همه امور تحت کنترل قرار دارد".
با این حال الرأی تأکید کرد، برخی کارشناسان مرکز مطالعات علمی کویت، نگرانی ها درباره خطر تشعشعات هسته ای را کم اهمیت دانستند.

این روزنامه کویتی تأکید کرد: وزارت کشور از دادن اطلاعات درخصوص کار کمیته تشکیل شده برای این منظور خودداری کرد؛ این درحالی است که کمیته ملی کویت برای استفاده از انرژی هسته ای جهت اهداف مسالمت آمیز که مأمور تدوین طرح وضعیت فوق العاده شده، قبلا منحل شده بود و وجود خارجی ندارد.
مقامات رژیم اسرائیل در چند ماه گذشته با افزایش ادعاها و تهدیدهای جنگ‌طلبانه خود علیه ایران، تهدید کرده‌اند در صورت ناکارآمدی تحریم‌های کشورهای غربی در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، دست به اقدام نظامی می‌زنند.
"بنی گانتس" رییس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل شنبه گذشته در اظهاراتی تلویزیونی گفت: با وجود دوستی و همپیمانی اسرائیل با آمریکا و جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی؛ در نهایت، این خود اسرائیل است که در باره سرنوشت و برنامه های خود تصمیم می گیرد و به دیگران تکیه نمی کند.
گانتس تأکید کرد: "برای من همه احتمال ها واقعیت دارد .. ما باید تحولات در ارتباط با ایران و برنامه اتمی اش را به دقت دنبال کنیم اما باید ببینیم جهان چه اقدامی انجام می دهد، ایران چه تصمیمی می گیرد، و در نهایت اینکه ما باید چه کنیم و چه نکنیم".
به گزارش العالم،موضع گیری کویت در خصوص فعالیتهای مسالمت آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران درحالی صورت می گیرد که این کشور و دیگر کشورهای عربی منطقه درباره تهدید هسته ای رژیم اسرائیل، و زرادخانه های سلاح هسته ای این رژیم سکوت کرده اند

 

 

تعداد بازدید : 854

ثبت نظر

ارسال