Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 36 دقیقه

وضعیت بازار گوشت در روزهای پایانی سال

وضعیت بازار گوشت در روزهای پایانی سال

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه گوشت قرمز با قیمت تعدیل شده از هفته آینده خبر داد وگفت: با توزیع گسترده گوشت به دنبال کاهش10 تا20 درصدی قیمت های فعلی هستیم.

>

پنجشنبه 11 اسفند 1390 ساعت 0:53

صدراله دولت با بيان اينكه برنامه‌ريزيهاي خوبي براي توزيع گوشت منجمد وارداتي به منظور تنظيم بازار شب عيد نيز در نظر گرفته شده است تصريح كرد: با توزيع گوشت قرمز منجمد وارداتي، به ‌تدريج آثار كاهش قيمت در بازار مصرف را شاهد خواهيم بود.

وي گفت: عرضه گوشت گوساله وارداتي از امروز به صورت گسترده در همه شبكه هاي توزيع تهران شروع شده و سهميه‌ در نظر گرفته شده براي استانها نيز تا پايان هفته جاري به آنها ابلاغ و از هفته آينده به اين استانها حمل و توزيع آن آغاز خواهد شد.

دولت در ادامه، قيمت هر كيلو گوشت قرمز منجمد وارداتي مخلوط را در عمده فروشي ها 8800 تومان و به صورت خرده فروشي 9200 تومان ذكر كرد و افزود: گوشت‌های عرضه شده از طریق شبکه‌های توزیع مرسوم شامل ميادين ميوه و تره‌بار، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي ، تعاوني‌هاي مصرف كارمندي و كارگري، اتحادیه‌های محلی و فروشگاه‌های زیر نظر صنوف به فروش مي‌رسد.

مديرعامل شركت پشتيبانى امور دام با اشاره به اينكه فعلاً محدوديتي در عرضه گوشت وجود ندارد اظهار كرد: عرضه تا هر زماني كه بازار نياز داشته باشه ادامه خواهد يافت و با توجه به ميزان توزيع انتظار مي‌رود به ‌زودي شاهد كاهش 10 تا 20 درصدي قيمت گوشت قرمز باشيم.

وي در ادامه با بيان اينكه كيفيت گوشت هاي وارداتي از سطح بالايي برخوردار است افزود: گوشتهاي خريداري شده از كشورهاي برزيل و استراليا هستند كه جز بهترين كشورهاي دنيا از لحاظ دام و گوشت به شمار مي‌آيند.

دولت اضافه كرد: در كليه مراحل از انتخاب دام، كشتار، بسته بندي، نگهداري و حمل به داخل كشور، علاوه بر رعايت و حفظ شعاير اسلامي، دامپزشك ناظر نيز بر كيفيت و سلامت گوشتها نظارت كامل داشته است.

مدير عامل شركت پشتيبانى امور دام در ادامه از عرضه گوشت گرم گوسفندي در تهران در ميادين ميوه و تره بار و بعضي از صنوف از هفته آينده خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ريزيها به تدريج و به صورت گسترده گوشت گرم گوسفندي در ساير شبكه هاي توزيع عرضه خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه گوشت كشتار داخل نيز هم اكنون در شبكه هاي توزيع عرضه مي‌شود ابراز اميدواري كرد تا با واردات گوشت منجمد و توزيع گسترده، قيمت گوشت‌هاي داخلي نيز تعديل شود و به زودي شاهد رضايت مصرف‌كنندگان باشيم.

صدراله دولت با اشاره به اينكه عرضه گوشت قرمز در نمايشگاههاي عرضه مستقيم با تخفيف 10 تا 15 درصدي همراه است تصريح كرد: سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و همچنين سازمان تعزيرات حكومتي نيز نظارت وكنترل لازم را بر گران فروشي و كم فروشي گوشت خواهند داشت.

تعداد بازدید : 1139

ثبت نظر

ارسال