Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 50 دقیقه

هشدار نايب رييس کميسيون بهداشت مجلس در آستانه «روز هواي پاک»

هشدار نايب رييس کميسيون بهداشت مجلس در آستانه «روز هواي پاک»

کاهش سن سرطان در کشور به دليل آلودگي هوا

دوشنبه 26 دی 1390 ساعت 23:29

نايب رييس کميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي در آستانه 29 دي (روز هواي پاک) اعلام کرد: ارتباط مستقيمي ميان استنشاق آزبست و ابتلا به سرطان وجود دارد و منابع علمي نيز اين مساله را تاييد مي کنند.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران،انوشيروان محسني بندپي افزود: قوانين موجود در حوزه عدم استفاده از آزبست کافي است و کماکان در بخش اجرا با مشکل مواجه هستيم.
وي با اشاره به اين که کشور کانادا توليد کننده اصلي آزبست در جهان است، اظهار کرد:اين درحالي است که هر گونه استفاده از اين ماده پر خطر در اين کشور که خودش مهد توليد آزبست دنياست، غير قانوني است.
محسني بندپي با بيان اين که در ايران نيز توليد و مصرف محصولات آزبستي به دليل آلوده‌سازي هوا بر اساس مصوبه شوراي عالي محيط زيست در مرداد 79 ممنوع شد، تصريح کرد:بر اساس اين مصوبه، صنايع آزبستي هفت سال زمان داشتند تا ماده ديگري را جايگزين اين آلاينده خطرناک کنند.
وي با اعلام اين که 5 سال از مهلت هفت ساله و 11 سال از تاريخ مصوبه ممنوعيت آزبست مي‌گذرد، اضافه کرد:متاسفانه هنوز محصولات آزبستي در کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
محسني بندپي با  ذکر اين نکته که نتايج تحقيقات موجود بر استمرار استفاده از آزبست در کشور تاکيد دارد، گفت:در صورت ادامه استفاده از آزبست  طرح سوال از مسئولان سازمان‌هاي متولي در مجلس به صورت جدي مطرح خواهد شد.
نايب رييس کميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: گويا سلامتي شهروندان را جدي نگرفته‌‌ايم و به نتايج پايين آمدن سن ابتلا به سرطان در کشور به دليل آلودگي هوا بي‌ توجهيم.

 

 

تعداد بازدید : 762

ثبت نظر

ارسال