Fa En دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 1 دقیقه

مدیرعامل آلاکس:

هدف آلاکس از شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها، تصویر برند است

هدف آلاکس از شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها، تصویر برند است

باشگاه آلومینیوم: هدف آلاکس از شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها، تصویر برند است. می‌خواهیم با مشتریانمان در ارتباط باشیم و به آن‌ها نشان دهیم که چقدر برایشان ارزش قائل هستیم.

دوشنبه 27 شهریور 1402 ساعت 10:31

باشگاه آلومینیوم- در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره، سری زدیم به غرفه آلاکس و صحبت‌های مدیرعامل این مجموعه را درباره این شرکت و دلیل حضور در نمایشگاه شنیدیم.

  • چند سال است که در نمایشگاه در و پنجره شرکت می‌کنید؟

از سال ۱۳۹۰ در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم. سال‌ها قبل، نمایشگاه در و پنجره با نمایشگاه ساختمان مشترک بود اما درحال‌حاضر این دو نمایشگاه به‌صورت جداگانه برگزار می‌شوند.

  • نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های قبل چه‌طور بود؟

استقبال خوبی از نمایشگاه نشده که می‌توان دلیل آن‌را رکود بازار و ساعت نمایشگاه دانست. متأسفانه روزهای برگزاری و ساعت بازدید آن خوب نیستند. برخی از شرکت‌های خارجی هم قبل از نمایشگاه انصراف دادند. به‌نظرم اگر روزهای نمایشگاه به آخر هفته نزدیک می‌شد، بازخورد بهتری داشت.

  • هدف شما از شرکت در نمایشگاه چه بود؟

هدف آلاکس از شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها، تصویر برند است. می‌خواهیم با مشتریانمان در ارتباط باشیم و به آن‌ها نشان دهیم که چقدر برایشان ارزش قائل هستیم.

  • محصولی برای رونمایی در نمایشگاه داشتید؟

امسال از چند محصول رونمایی کرده‌ایم. از دستگیره‌های جدید و محصولات پلاستیکی که در پنجره‌ها تاکنون استفاده نشده بودند. همچنین لولای چهار تکه را برای اولین‌بار در منطقه تولید کردیم. خوبی لولای چهارتکه این است که به‌جای استفاده از لولاهای هرکولس می‌توان از آن استفاده کرد.

  • مواد اولیه آلاکس داخلی هستند یا خارجی؟

اکثر موادی که ما استفاده می‌کنیم، ایرانی هستند.

  • کسب‌وکار شما با چه چالش‌هایی مواجه است؟

چالش همیشه برای تولیدکننده بوده است. صنعت ساختمان در رکود است و ۱۳۰ کسب‌وکار مرتبط با این صنعت نیز رکود دارد. قطعی برق کارخانه‌ها، تولید را کاهش می‌‌دهد. جلوی تسهیلات بانکی گرفته شده و نقدینگی، تکنولوژی و منابع‌انسانی از دیگر چالش‌های تولیدکنندگان در ایران هستند. درکل، حال تولیدکنندگان خوب نیست.

  • شما محصولاتتان را به دیگر کشورها صادر می‌کنید؟

صادرات به کشورهای اطراف ازنظر من صادرات نیستند بلکه بازارچه‌های مرزی هستند. صادرات به این معناست که ما یک پله دورتر برویم. ما به ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و عراق صادرات داریم. محصولات خام را هم به ترکیه صادر می‌کنیم؛ دلیل این امر هم تورم در این کشور است.

  • آینده صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید را چه‌‌طور می‌بینید؟

یراق‌آلات آینده خوبی دارد ولی باید به‌روز بماند. تولید یک دستگیره از چند مرحله تشکیل شده است. مراحل تولید دستگیره با چیزی که در فرآیند اکستروژن پروفیل می‌بینیم، متفاوت است. باید هزینه تولید را کاهش دهیم و با چالش کمبود نیروی کار کنار بیاییم. نسل جدید انگیزه‌ای برای کار ندارد و نیروی کار متخصص هم به‌دنبال ایجاد کسب‌وکار خود است.

 

تعداد بازدید : 1475

ثبت نظر

ارسال