Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 9 دقیقه

معرفی سه تولیدکننده برتر آلومینیوم اولیه در آمریکای جنوبی

معرفي سه توليدكننده برتر آلومينيوم اوليه در آمريكاي جنوبي

باشگاه آلومینیوم: تولیدکنندگان اصلی آلومینیوم اولیه در آمریکای جنوبی عبارتند از: برزیل، آرژانتین و ونزوئلا.

سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 12:25

به گزارش باشگاه آلومینیوم، زمانی ونزوئلا به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم اولیه در آمریکای جنوبی شناخته می‌شد اما با گذشت زمان، آرژانتین جای این کشور را در بازار گرفت. با توجه به عدم تمرکز ونزوئلا برروی این بازار و همچنین هزینه بالای انرژی، آرام‌آرام ونزوئلا از بازار آلومینیوم کناره‌گیری کرد.

درحال‌حاضر بزرگترین تولیدکنندگان فلز آلومینیوم در آمریکای جنوبی عبارتند از:

  • شرکت آلوآر (Aluar) در آرژانتین
  • شرکت آلومینیوم برزیل (CBA) در برزیل
  • شرکت آلبراس (Albras) S.A. در برزیل
  • شرکت آلوآر: شرکت آلوار تنها تولیدکننده آلومینیوم اولیه در آرژانتین و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم در آمریکای جنوبی است.

این شرکت آرژانتینی از زمان آغاز به‌کار تاکنون ظرفیت تولید خود را از 140 هزار تن به 460 هزار تن در سال رسانده است. درحال‌حاضر این شرکت 30 درصد از تولید خود را به بازار داخلی و 70 درصد از تولید خود را به بازارهای بین‌المللی صادر می‌کند. ازجمله بازارهای طرف قرارداد شرکت آلوآر عبارتند از: ایالات‌متحده، برزیل، ژاپن و آلمان.

  • شرکت آلومینیوم برزیل: شرکت CBA با ظرفیت تولید 480 هزار تن در سال،‌ بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم در برزیل محسوب می‌شود.

شمش تولیدی در شرکت CBA عمدتاً جهت باز ذوب، ریخته‌گری و صنایع متفرقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازجمله محصولات این شرکت می‌توان به P1020 که حاوی 99.7 درصد آلومینیوم است (0.1 درصد سیلیکون و 0.2 درصد آهن) و P1020  که حاوی 99.8 درصد آلومینیوم است (0.1 درصد سیلیکون و 0.1 درصد آهن) و همچنین آلیاژهای آلومینیومی-سیلیکونی جهت تولید چرخ اشاره نمود.

بیلت‌های تولیدشده توسط شرکت CBA دارای سطحی مناسب‌تر و ساختاری منسجم‌تر از بیلت‌های شرکت Wagstaff می‌باشند.

  • شرکت آلبراس: شرکت برزیلی آلبراس دومین شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم در برزیل است. ظرفیت تولید آلومینیوم اولیه این شرکت 460 هزار تن در سال می‌باشد.

از سال 1985 تاکنون، آلومینیوم اولیه تولیدشده در این واحد به بازارهای داخل و خارج از برزیل صادر می‌شود. شرکت نروژی نورسک‌هیدرو بزرگترین سهامدار آلبراس محسوب می‌شود به‌طوری‌که صاحب 51 درصد از سهام این شرکت است.

شرکت آلبراس به جهت تولید آلومینیوم با درصد خلوص بالا و همچنین آلیاژهای ریختگی، معروف شده است.

آلومینیوم با درصد خلوص بالا بیشتر برای صنایع الکترونیکی و پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت آلبراس قادر است با رعایت استانداردهای بالا و همکاری نزدیک با مشتریان، آلومینیوم موردنیاز صنایع فوق را تأمین کند.

آلیاژهای ریختگی یا PFA به‌طور اختصاصی برای صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار گرفته و عمدتاً از P0610  تولید می‌شوند. البته به این ترکیب عناصر سیلیکون، منیزیم، استرانیتم و فلز تیتانیم نیز افزوده می‌شود. ترکیب P0610 و P1015 دارای درجه خلوص بالا بوده و بیشتر مورد توجه مشتریانی است که به‌دنبال تولید برای صنایع نوین هستند.

تعداد بازدید : 1506

ثبت نظر

ارسال