Fa En یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 8 و 24 دقیقه

مصاحبه اوباما با شبكه NBC درباره حمله اسرائيل به ايران

مصاحبه اوباما با شبكه NBC درباره حمله اسرائيل به ايران

رئيس جمهور آمريكا در جواب خبرنگار شبکه ان بی سی آمریکا که به طور مشخص از او پرسید که آیا اسرائیل برنامه‌ای برای حمله به ایران دارد یا نه گفت: فکر نمی‌کنم که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته باشد که چه باید بکند.

>

سه شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 2:10

گروه  بین الملل «خبرگزاری دانشجو»؛ باراک اوباما در گفت‌وگوی خود با شبکه ان بی سی، بدون محكوم كردن اقدامات اسرائيل و با ناديده گرفتن تلاش سياستمداران كشورهاي غربي براي جنگ افروزي در خاورميانه گفت: نمی خواهد شاهد جنگ های بیشتری در منطقه نفت‌خیز خلیج فارس باشد و هر گونه تحرک نظامی دیگری در خلیج فارس مخرب است و تاثیر زیادی بر آمریکا می گذارد.

باراك اوباما افزود: کشورش ترجیح می دهد مسئله از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک حل شود و از طرف ديگر تاکید کرد که آمریکا هر کاری می کند تا از دسترسی ایران به سلاح های هسته ای جلوگیری کند.

رئيس جمهور آمريكا در جواب خبرنگار شبکه ان بی سی آمریکا که به طور مشخص از او پرسید آیا اسرائیل برنامه ای برای حمله به ایران دارد یا نه گفت: فکر نمی کنم که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته باشد که چه باید بکند. 

وي در این مصاحبه از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت که اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، آیا پیش از آن به آمریکا اطلاع می دهد یا نه.

 

رئیس جمهور آمریکا در عوض به گفتن این جمله بسنده کرد که اولویت او امنیت آمریکا و اسرائیل است و تنها گفت که اسرائیل نیز مانند آمریکا معتقد است که ایران باید از برنامه ساخت سلاح های هسته ای خود دست بردارد.

ژست صلح طلبانه اوباما چندان طول نكشيد و وي در ادامه صحبت هاي خو مجددا بر این نکته تاکید کرد که همه گزینه ها روی میز است، كه احتمالا به معني امكان حمله نظامي به ايران است.

پیش از این، روزنامه واشنگتن پست از قول لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا، نوشته بود که احتمال حمله اسرائیل به ایران در بهار آینده وجود دارد.

مقام های اسرائیلی‌ نیز در موضع گیری هایی در این رابطه گفته بودند که توانایی حمله به تمام مراکز هسته ای ایران را دارند.

بنظر مي رسد كشورهاي غربي توان نظامي ايران و پيامدهاي جنگ در منطقه خاورميانه را ناديده گرفته اند. 

مقام معظم رهبري در نماز جمعه هفته پیش تهران فرمودند كه تهدید به جنگ به ضرر آمریکا است و خود جنگ، 10 برابر آن برای این کشور ضرر دارد.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران نيز روز یکشنبه تاکید کرد که ايران برای هرگونه رویارویی احتمالی آماده می شود. 

کشورهای غربی ادعا مي كنند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است. اما مقامات كشورمان همواره این ادعا را رد کرده اند و از حق مسلم ايران در دست یابی به انرژی صلح آميز هسته ای دفاع كرده و تاكيد كرده اند كه جمهوري اسلامي از برنامه هسته اي خود مصارف غیرنظامی را دنبال نمي كند.

لازم به ذكر است، كشورهاي غربي بخصوص آمريكا و اتحاديه اروپا به روش هاي مختلف از تهديد و ترور و تحريم گرفته تا راه انداختن انواع جنگ هاي رواني سعي در ممانعت از دستيابي ايران به تكنولوژي هسته اي داشته اند اما اين گونه اعمال تاكنون كوچكترين ترديدي در عظم مصمم مقامات كشورمان نداشته است. 
 

تعداد بازدید : 831

ثبت نظر

ارسال