Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 8 دقیقه

شرط رفع فیلتر سایت هاشمی رفسنجانی

شرط رفع فیلتر سایت هاشمی رفسنجانی

سایت هاشمی رفسنجانی با رفع نواقص بازگشایی می‌شود

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 19:7

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سرانجام مسدود کردن سایت هاشمی رفسنجانی چه شد؟ گفت: طبق قانون مسئولان به هر سایتی که برخلاف مقررات اقدامی داشته باشد تذکر می‌دهند که اگر این تخلف برطرف شد که هیچ وگرنه بعد از انجام تذکرات قانونی سایت مسدود می‌شود. این سایت هم یک بار مورد تذکر قرار گرفت که بار اول به تذکر پاسخ مثبت داد و مورد تخلف را برطرف کرد اما آن را تکرار کرد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در نهایت به مسئولان این سایت اعلام شد که اگر این سایت ثبت شود و موارد تخلف برداشت شود حتما بازگشایی می‌شود که این موضوع در قالب پیغامی به آنها ارسال شده و اگر موارد نقض شود حتما سایت باز می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یک نماینده مجلس مدعی شده باید با بدنه آسیب‌پذیر بانک مرکزی برخورد شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات اگر گزارشی ارائه دهند قطعا دستگاه قضایی به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این باره هنوز موضوعی به ما اعلام نشده است، گفت: به صرف ادعا نمی‌توان اقدامی کرد بلکه باید مستنداتی ارائه شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا مشخص شده مبالغ اختلاس قرار بوده در زمینه خاصی مانند انتخابات هزینه شود یا خیر؟ گفت: ما بیشتر به نوع تخلف و جرم رسیدگی می‌کنیم و در کنار آن به انگیزه هم نظر داریم اما آنچه که مورد نظر است رسیدگی به جرم و تخلف است.

وی ادامه داد: مثلاً در دستگیری‌های اخیر که عده‌ای در زمینه رشوه دستگیر شده‌اند مشخص است که یک کارمند رشوه دریافت کرده تا خدماتی ارائه کند ولی اگر ثابت شد که انگیزه دیگری داشته و آن انگیزه مجرمانه بوده است به آن موضوع هم رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی تاکنون چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ گفت: یکی از وظایف قوه قضائیه در رابطه با انتخابات پاسخ به استعلامات بود که امسال بسیار سریع و دقیق‌تر انجام شد.

وی با بیان اینکه قبلا ستادی تشکیل شده بود که به محض ثبت‌نام بلافاصله پاسخ استعلامات را می‌داد، گفت: اقدام دوم این بود که اگر جرم انتخاباتی رخ داد سریع و خارج از نوبت به آن رسیدگی شود و اقدام سوم این بود که اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان صورت بگیرد.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: بخشنامه امسال رئیس قوه قضائیه مانند بخشنامه‌های قبل بود اما فقط از جنبه پیشگیری قوی‌تر بود و همه دادگستری‌ها اعلام کردند که برای پیگیری این بخشنامه شعب ویژه تشکیل و دادگاه‌ها مشخص شده است.

وی افزود: ستاد ویژه جلسات را هر چند وقت یکبار برگزار می‌کند و خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه تا امروز پرونده‌های بسیار کمی به مراجع قضایی ارجاع شده است، گفت: ولی ممکن است با آغاز تبلیغات رسمی پرونده‌هایی به مراجع ارسال شود.

وی افزود: کم بودن پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی نشان‌دهنده این است که فرهنگ عمومی نامزدها، مردم و همچنین ستادها بالا رفته و کار خلاف قانون انجام نمی‌دهند. دستگاه‌های ذیربط از جمله قوه قضائیه اقدامات پیشگیرانه و نظارتی خود را به خوبی انجام داده‌اند و پرونده‌های کمی ارجاع شده که اصلا قابل ذکر نیست.

 

تعداد بازدید : 876

ثبت نظر

ارسال