Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 16 و 48 دقیقه

سرمایه‌گذاری بزرگ شرکت نیسان

سرمايه‌گذاري بزرگ شركت نيسان

باشگاه آلومینیوم: شرکت خودروسازی نیسان اعلام نموده که 52 میلیون دلار برروی راه‌اندازی خط پرس و بازیافت آلومینیوم سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 16:15

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، قرار است این آلومینیوم بازیافت‌شده در ساخت بدنه، سقف، درب و گلگیر جلوی خودروهای جدید قشقایی (SUV) مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت نیسان مدعی است که با استفاده از آلومینیوم بازیافت‌شده می‌تواند وزن خودروهای خود را 60 کیلوگرم سبکتر کند. در ازای این اقدام، دوام خودرو و بهره‌وری انرژی آن افزایش خواهد یافت.

تاکنون شرکت نیسان توانسته برای کاهش 60 کیلوگرمی موردنظر، 21 کیلوگرم آن‌را ازطریق استفاده از آلومینیوم بدست آورد.

شرکت نیسان تاکنون آلومینیوم مورد‌نیاز خود را از شرکت نولیس (Novelis) تأمین نموده و اظهار داشته که از همکاری با نولیس بسیار خرسند است. نولیس پیشکسوت در نورد آلومینیوم و بازیافت است و یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که در این زمینه با صنایع خودروسازی همکاری می‌کند.

شرکت نیسان نیز از پیشکسوتان استفاده از آلومینیوم در خودرو است. این شرکت طی دو دهه گذشته فعالیت‌های قابل‌توجهی در زمینه کاهش وزن خودروهای خود انجام داده است. این شرکت در ابتدای برنامه سی‌ساله خود اظهار داشت که تا پایان سال 2030 وزن خودروهای خود را با جایگزینی آلومینیوم 80-60 کیلوگرم کاهش خواهد داد.

تعداد بازدید : 833

ثبت نظر

ارسال