Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 19 و 32 دقیقه

سازمان امور مالیاتی می‌خواهد کسری مالیات کشور را از بخش تولید جبران کند

سازمان امور مالیاتی می‌خواهد کسری مالیات کشور را از بخش تولید جبران کند

باشگاه آلومینیوم: دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با بیان اینکه هر شهروند باید سهم خود را از کسب و کار به دولت و مملکت ادا کند، گفت: این مالیات پرداختی، مالیات بر درآمد است نه مالیات بر آنچه درنیامده است! از آنجا که در زنجیره تامین و توزیع شفافیت نداریم و ریش و قیچی در اختیار دستگاه‌های دولتی است، هر آنچه از مالیات را که تحقق پیدا نکرده می‌خواهند از تولید جبران کنند.

سه شنبه 2 شهریور 1400 ساعت 13:11

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از ایراسین، آریا صادق نیت حقیقی اظهار کرد: پرداخت مالیات به حق است و هر شهروند باید سهم خودش را به دولت و ممکلت ادا کند اما باید توجه داشت که این مالیت پرداختی، مالیات بر درآمد است نه مالیات بر درنیامد!

وی افزود: مشکل کنونی ما با سازمان امور مالیاتی این است که این سازمان می‌خواهد مالیات بر آنچه هنوز درنیامده را از ما دریافت کند! در واقع سازمان امور مالیاتی با رد بخشی از هزینه‌ها، دست بردن در حساب‌ها و ایرادهای مختلف گرفتن، می‌خواهد به جای مالیات بر درآمد، مالیات بر آنچه درنیامده را از مودیان بگیرد.

دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: شاید برآوردهای اقتصاد کلان در نحوه مالیات‌ستانی صحیح باشد اما قرار نیست همه مالیات مشخص شده از بخش صنعت و تولید مملکت دریافت شود.

وی افزود: باید سرانه مالیات افزایش یافته و از همه اقشار و محل های درآمد مالیات اخذ شود. آن موقع شاید شفافیت بیشتری داشته باشیم. دلالی هم باید به عنوان یک حرفه محترم ادامه یابد نه به عنوان محل فراری برای پرداخت نکردن مالیات.

دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران ادامه داد: بدیهی است در چنین شرایطی که سازمان امور مالیاتی آنچه نیاز دارد را با فشار دادن بخش صنعت دریافت کند، شاهد اعتراضاتی هم از بخش صنعت خواهیم بود که البته اکنون به درستی شنیده نمی‌شود.

جبران کسری مالیات از بخش تولید

حقیقی با بیان اینکه بخش صنعت در حال حاضر وسط زنجیره تامین و توزیع قرار گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه در زنجیره توزیع هنوز شفافیت لازم را نداریم. در زنجیره تامین هم شفافیت کامل را نداریم و این وسط چون ریش و قیچی تولید در اختیار دستگاه‌های دولتی به ویژه دارایی است، می‌بینیم که همه مالیات‌ها را از بخش تولید طلب می‌کند. به بیان دیگر اکنون  هر آنچه از مالیات را که تحقق پیدا نکرده می‌خواهند از تولید جبران کنند. این مسئله با اصول اولیه اقتصاد آزاد در تضاد است.

وی درباره مالیات بر ارزش افزوده نیز اظهار کرد: با اینکه مالیات بر ارزش افزوده باید از انتهای زنجیره دریافت شود اما این مسئله به درستی انجام نشده و تنها سر تولید بریده می‌شود.

دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران اضافه کرد: یکی از مسائلی که اکنون صنعتگران را به شدت آزار می‌دهد این است که گازبها و به طور کلی قیمت حامل‌های انرژی به شدت افزایش یافته است.

حقیقی افزود: بر اساس قانون این افزایش قیمت باید برای صنایع مادر معدنی که محصول نهایی خود را با نرخ جهانی به زنجیره پایین دستی عرضه می‌کنند، اجرا شود در حالی که قیمت گاز و برق برای همه زنجیره آلومینیوم افزایش یافته است و مسئولان نیز خودشان را به آن راه زدند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان به صورت کامل بخشنامه را رعایت نمی‌کنند و این مسئله باعث افزایش فشار بر صنایع پایین دستی شده است که پول سوبسید را یکبار با خرید مواد اولیه پرداخت می‌کنند.

تعداد بازدید : 513

ثبت نظر

ارسال