Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 52 دقیقه

روند انتقال آب از خلیج فارس سرعت می‌گیرد

روند انتقال آب از خلیج فارس سرعت می‌گیرد

باشگاه آلومینیوم: رئیس شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس گفت: انتقال آب از خلیج فارس در فاز اول به لامرد و مهر و در ادامه به شهرهاى شرق و شمال استان فارس انجام خواهد شد.

دوشنبه 10 خرداد 1400 ساعت 12:44

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری فارس، اعضای شورای راهبردی اننقال آب از خلیج فارس به استان فارس از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب بازدید نمودند.

در این بازدید که جمعی از مدیران عامل شرکت های صنعتی استان فارس و مسؤولان استانی و محلی نیز حضور داشتند آخرین روند آبرسانی به صنایع مستقر در شهرستان لامرد مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین اعضای شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس به صورت میدانی از بخش های مختلف مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگ ترین و مدرن ترین کارخانه آلومینیوم جنوب بازدید نمودند و در جریان آخرین روند تولید و اشتغال جوانان متخصص این مجموعه بزرگ صنعتی کشور قرار گرفتند.

رئیس شوراى راهبردى انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس در این بازید با بیان اینکه دنیا به سمت آب هاى غیرمتعارف رفته است، اظهار داشت: کشور ما یک کشور خشک است که میانگین بارندگى در کشور از میانگین دنیا یک سوم است و وقتی خشکسالى طولانى مى شود و باید به سمت آب هاى غیرمتعارف دریا برویم.

سیدمحمدرضا رضازاده افزود: استان فارس با توجه به شرایطى که دارد با مشکل کم آبى مواجه هست و از سوى دیگر با توجه به نزدیکى به خلیج فارس، موضوع انتقال آب جدى تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همفکری نماینده ولى فقیه در استان فارس، مجمع نمایندگان و استاندار فارس، شوراى راهبردى انتقال آب از خلیج فارس شکل گرفت و تفاهماتى با وزرات صمت انجام و مجوزهایى نیز از قبل صادر شده است.

استاندار اسبق فارس ادامه داد: ٢٩٠ میلیون مترمکعب  آب مجوز آن صادر شده است و در مرحله اول ١٥ میلیون مترمکعب برنامه ریزى شده است که در فاز اول در لامرد و مهر و در ادامه در شهرهاى شرق و شمال استان فارس انجام خواهد شد.

رضا زاده بیان کرد: سایت آب شیرین کن جانمایى شده است و تجهیزات آن نیز خریدارى شده است و با پیش خریدى که سازمان ایمیدرو انجام داده است، شاهد رونق خوبى در این زمینه خواهیم بود.

تعداد بازدید : 638

ثبت نظر

ارسال