Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 15 و 22 دقیقه

روسیه مسیرهای دیگری به غیر از قطب شمال برای جایگزینی کانال سوئز دارد

روسیه مسیرهای دیگری به غیر از قطب شمال برای جایگزینی کانال سوئز دارد

باشگاه آلومینیوم: به گفته رسانه های روسیه، مسیر دریایی قطب شمال تنها گزینه ای نیست که این کشور برای جایگزینی کانال سوئز معرفی می کند. این کانال اخیراً به مدت شش روز مسدود شد و شرکت های حمل و نقل جهان را مجبور به تغییر مسیر کشتی ها کرد.

دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 12:14

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری راشاتودی در گزارشی نوشت: مسیر دریایی قطب شمال تنها گزینه ای نیست که روسیه برای جایگزینی کانال سوئز معرفی می کند. این کانال اخیراً به مدت شش روز مسدود شد و شرکت های حمل و نقل جهان را مجبور به تغییر مسیر کشتی ها و زنجیره های تامین بین المللی را با مشکل مواجه کرد.

اولگ دریپاسکا، تاجر و میلیاردر روسی ابراز امیدواری کرد که راه آهن روسیه که یک شرکت انحصاری متعلق به دولت این کشور است، با توجه به حادثه فاجعه بار اخیر در یکی از مهمترین آبراه های جهان یعنی کانال سوئز، نگاهی تازه به خدمات حمل و نقل این کشور داشته باشد.

به گفته این تاجر، روسیه گزینه های متعددی دارد که می تواند به راحتی جایگزین مناسبی برای کانال سوئز شود، مهمترین آنها توسعه خط آهن ترانس-سیبری است که مسکو را به خاور دور روسیه متصل می کند.

وی که بنیانگذار دومین شرکت بزرگ تولید آلومینیوم جهان است، گفت: چین میزان کالاهای حمل شده از طریق راه آهن روسیه و آسیا را در دو ماه نخست سال جاری دو برابر کرد چرا که افزایش قیمت ها و تحویل طولانی مدت از طریق دریا، پکن را مجبور به افزایش حمل و نقل ریلی کرده است.

دریپاسکا افزود: انسداد کانال سوئز باید جامعه بین المللی را ترغیب کند که به سرعت حمل و نقل ریلی از آسیا به اروپا را توسعه دهد.

دریپاسکا گفت: بارزترین و موجه ترین هدف، تبدیل روسیه به یک مرکز اصلی است که می تواند به یک رابط کاملاً کاربردی بین اروپا و آسیا تبدیل شود.

کانال سوئز که حدود 15 درصد از کل میزان حمل و نقل دریایی جهان را پوشش می دهد هنگامی که یک کشتی کانتینربر 400 متری به نام اورگیون "Ever Given" در این آبراه به گل نشست، مسدود شد.

این حادثه فشار زیادی بر زنجیره های تأمین وارد کرد و طبق گزارشات ممکن است هزینه این حادثه بر تجارت جهانی تا 10 میلیارد دلار در هفته باشد.

تعداد بازدید : 529

ثبت نظر

ارسال