Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 41 دقیقه

راه اندازی مجدد کارخانه آلومینیوم آلکوا در برزیل

راه اندازی مجدد کارخانه آلومینیوم آلکوا در برزیل

باشگاه آلومینیوم: شرکت Alcoa Corp و South32 راه اندازی مجدد کارخانه ذوب آلومینیوم در برزیل را پس از افزایش قیمت این فلز به بالاترین سطح 13 سال اخیر و در میان کاهش تولید چین، دنبال می کنند. سهام آلکوآ پس از اعلام این خبر ناگهان سقوط کرد.

شنبه 3 مهر 1400 ساعت 10:5

به گزارش  باشگاه آلومینیوم به نقل از دنیای معدن، آلکوا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد مجتمع Alumar  که یک مجتمع در شمال شرقی این کشور است و از سال 2015 به طور کامل فعالیت آن محدود شده بود، قرار است اولین فلز مذاب خود را در سه ماهه دوم سال آینده تولید کند. سهم این تولیدکننده آلومینیوم آمریکا از هزینه راه اندازی مجدد واحد مذکور حدود 75 میلیون دلار است.

این تصمیم که در ماه می به عنوان یک احتمال ذکر شده بود به عنوان یکی از اولین دلایلی است که اثبات می کند رشد گسترده قیمت در نهایت ظرفیت بیشتری را روی کار می آورد.‌ آلومینیوم که در همه چیز از اتومبیل گرفته تا قوطی های نوشیدنی استفاده می شود، طی 18 ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است.

آقای Colin Hamilton یک تحلیلگر کامودیتی در BMO Capital Markets در یادداشتی برای مشتریان گفت: بازار آلومینیوم همچنان محدود باقی مانده و این فلز به دلیل کاهش تولید چین، تاخیر در عملیات بندری و مسائل مربوط به حمل و نقل کمیاب است. ما انتظار داریم که افزایش مداوم قیمت منجر به افزایش ظرفیت شود و اولین مورد دیروز با اعلام راه اندازی مجدد Alcoa مشاهده شد.

در پی این تصمیم سهام Alcoa تا 8.2 درصد سقوط کرد که بزرگترین ضرر روزانه در یک ماه گذشته است.

محدودیت های انرژی بخشی از محدودیت های عرضه است. Alumar تا سال 2024 با 100 درصد انرژی تجدیدپذیر تأمین نیرو می شود چراکه خشکسالی طولانی مدت در برزیل باعث محدود شدن انرژی آبی شده است.

این کارخانه ذوب که قرار است تا سه ماهه چهارم سال 2022 مجدداً راه اندازی شود دارای ظرفیت سالانه 447 هزار تن است که 268 هزار تن آن سهم Alcoa است. این بدان معناست که حدود 80 درصد از 2.99 میلیون تن ظرفیت ذوب جهانی این شرکت، فعال شده است.

تعداد بازدید : 579

ثبت نظر

ارسال