Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 1 و 19 دقیقه

حل بحران آلودگی دریا با جایگزین‌سازی قوطی‌های آلومینیومی به‌جای انواع پلاستیکی

حل بحران آلودگی دریا با جایگزین‌سازی قوطی‌های آلومینیومی به‌جای انواع پلاستیکی

باشگاه آلومینیوم: تعدادی از دلالان ژاپنی به‌تازگی خرید و فروش قوطی‌های پلاستیکی را تحریم کرده‌اند و به تجارت قوطی‌های آلومینیومی روی آورده‌اند. این افراد اظهار داشته‌اند که این حرکت آنها در راستای کمک به محیط زیست و اکوسیستم است.

یکشنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:42

به گزارش باشگاه آلومینیوم، با توجه به افزایش تقاضا برای بازیافت در بازار چین، "بازیافت افقی" به‌عنوان بهترین گزینه برای قوطی‌های آلومینیومی مطرح شده است. بر همین اساس از ماه آوریل تاکنون شرکت ژاپنی ریوهین کیکاکو (Ryohin keikaku) قوطی‌های آلومینیومی را جایگزین مدل‌های پلاستیکی کرده است. این شرکت چای و نوشیدنی‌های خود را در قوطی‌های آلومینیومی عرضه می‌کند که عمدتاً توسط فرآیند بازیافت افقی تولید شده‌اند.

براساس اعلام انجمن آلومینیومی ژاپن و شورای بازیافت قوطی (PET)، میزان بازیافت قوطی‌های آلومینیومی به‌روش بازیافت افقی 71 درصد است، این درحالی است که با نرخ بازیافت قوطی‌های پلاستیکی 24.3 درصد اعلام شده است.

قوطی‌های پلاستیکی طی فرآیند بازیافت مجدد در چند نوبت، ضعیف شده و از فرم اولیه خارج می‌شوند، لذا این مواد پس از چند نوبت بازیافت به‌عنوان سینی سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر قوطی‌های آلومینیومی می‌توانند محتویات خود را بهتر نگهداری کنند و از تخریب محتویات داخل خود جلوگیری کنند، لذا به‌منظور جلوگیری از تخریب مواد خوراکی، بهترین گزینه قوطی‌های آلومینیومی خواهند بود. شرکت ژاپنی ریوهین کیکاکو یکی از مهم‌ترین اهداف خود را در استفاده از این قوطی‌ها، به‌منظور از تخریب نوشیدنی‌های تولیدی این شرکت دانسته است. این شرکت ژاپنی 12 نوع چای و نوشیدنی سبک تولید و به بازار عرضه می‌کند.

جایگزین‌سازی قوطی‌های آلومینیومی به‌جای پلاستیکی، تاریخ انقضای محتویات قوطی را از 90 روز به 270 روز افزایش می‌دهد. قوطی‌های آلومینیومی جدید توسط این شرکت ژاپنی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شامل تصاویر و رنگ‌های مختلف برای نشان‌دادن محتویات نوشیدنی هستند.

حرکت شرکت ریوهین سایر شرکت‌ها را به جایگزین‌سازی آلومینیوم ترغیب کرده است به‌طوری‌که شرکت دیدو (Dydo) نیز به‌تازگی اعلام نموده که درمجموع شش نوشیدنی خود را که شامل نوشیدنی‌های ورزشی و همچنین قهوه می‌شوند، در قوطی‌ آلومینیومی عرضه خواهد کرد. هدف از این اقدام کمک به کاهش آلودگی محیط زیست و به‌خصوص در دریاها ذکر شده است.

این حرکت در سایر نقاط جهان نیز حمایت می‌شود به‌طوری‌‌که در اجلاس گروه هفت که در ماه ژوئن در بریتانیا برگزار شد، آب معدنی در قوطی‌های آلومینیومی عرضه گردید. همچنین شرکت Unilever PLC در ماه آوریل اعلام نمود که سری جدید شامپوهای خود را در ظروف آلومینیومی عرضه و در ایالات‌متحده به‌فروش خواهد رساند.

به‌گزارش مجله‌ی آلومینیوم، گروه ژاپنی ریوهین کیکاکو از ماه جولای سال جاری اطلاعاتی را درمورد قوطی‌های آلومینیومی ازطریق شبکه‌های اجتماعی نشر داده است و قصد دارد یک مسابقه هنری در راستای اطلاع‌رسانی در این رابطه برگزار نماید.

تعداد بازدید : 454

ثبت نظر

ارسال