Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 45 دقیقه

جی.لاوراک استون مارتین 1آر؛ نخستین دوچرخه بدون پیچ جهان

جی.لاوراک استون مارتین 1آر؛ نخستین دوچرخه بدون پیچ جهان

باشگاه آلومینیوم: شرکت خودروسازی استون مارتین و شرکت دوچرخه‌سازی بریتانیایی جی.لاوراک برای ساخت این دوچرخه بدون پیچ از موادی مانند تیتانیوم، آلومینیوم و فیبر کربن استفاده کرده اند.

دوشنبه 15 آبان 1402 ساعت 12:53

باشگاه آلومینیوم- جی.لاوراک استون مارتین 1آر (J.Laverack Aston Martin .1R) به عنوان نخستین دوچرخه بدون پیچ جهان جهان معرفی شده است. در این دوچرخه هیچ پیچی در قسمت های دسته، زین، کالیپرهای ترمز و غیره دیده نمی شود.

شرکت خودروسازی استون مارتین و شرکت دوچرخه سازی بریتانیایی جی.لاوراک برای ساخت این دوچرخه بدون پیچ از موادی مانند تیتانیوم، آلومینیوم و فیبر کربن استفاده کرده اند.

بنابر ادعای دو شرکت سازنده، دوچرخه جی.لاوراک استون مارتین 1آر به نخستین کالیپرهای ترمز یکپارچه شده جهان نیز مجهز شده است.

هر کالیپر ترمز در دوچرخه جی.لاوراک استون مارتین 1آر با ماشین کاری دقیق از یک بلوک آلومینیومی ساخته شده است و دارای چهار پیستون تیتانیومی برای مدولاسیون و کنترل در هنگام پایین آمدن از تپه های شیب دار است.

افزون بر این، هر کرپی تیتانیومی به صورت سه بعدی چاپ شده است و با لوگو استون مارتین از جنس فولاد ضد زنگ تزئین شده است. کرپی های تیتانیومی بدون پیچ قابل مشاهده به بدنه متصل شده و سیم های ترمز را به طور کامل پنهان می کنند. کرپی تیتانیومی چاپ سه بعدی شده فیت دسته های فیبر کربنی دوچرخه است و استون مارتین و جی.لاوراک از تکنیکی مشابه که در اسپلیتر جلوی یک خودرو فرمولا 1 استفاده می شود، بهره برده اند.

بدنه دوچرخه جی.لاوراک استون مارتین 1آر در استودیویی که طراحی خودروهای استون مارتین را انجام می دهد، شکل گرفته است. این دوچرخه پیش از آن که در دنیای واقعی توسط صنعتگران ماهر ساخته شود، ابتدا با استفاده از برنامه های کامپیوتری طراحی و بررسی شده است.

دوچرخه جی.لاوراک استون مارتین 1آر از الگوی فیبر کربن جناقی مشابه با خودرو استون مارتین والکری برخوردار است.

افرادی که قصد دارند دوچرخه جی. لاوراک استون مارتین 1آر را خریداری کنند به مقر استون مارتین در گیدون دعوت می شوند و می توانند یک دوچرخه کاملا سفارشی را خریداری کنند. آنها از پالت رنگ و انتخاب تریم مشابه با خودروهای استون مارتین برخوردار هستند.

سفارشی سازی کامل برای دوچرخه جی.لاوراک استون مارتین 1آر امکان پذیر است و خریداران می توانند زین، نوار دسته فرمان، و رنگ قسمت های مختلف دوچرخه را به سلیقه خود مشخص کنند. عدم پوشش فیبر کربن برای نمایش ماده خام نیز به عنوان یک گزینه انتخابی در دسترس است. بخش هایی مانند کالیپرهای ترمز، دیسک ترمز و کاپ های براکت پایین دارای یک پوشش سرامیکی هستند که می توان آن را به رنگ برنزی یا سیاه انتخاب کرد.

برای آنهایی که می خواهند یک دوچرخه سفارشی داشته باشند، هر دوچرخه و بخش هایی مانند بدنه شماره های مخصوص به خود را دریافت می کنند که به معنای تولید محدود بوده و وجه تمایز آن است.

همچنین، این افراد یک قاب سفارشی با دوچرخه دریافت می کنند که از آلومینیوم یا فیبر کربن ساخته می شود. این قاب نه تنها برای حمل دوچرخه قابل استفاده است، بلکه برای نمایش دوچرخه هنگامی که از آن استفاده نمی شود نیز کاربرد دارد.

منبع:عصر ایران

تعداد بازدید : 1214

ثبت نظر

ارسال