Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 47 دقیقه

اولاگ دریپاسکا:

تحریم‌های غرب بی‌فایده است

تحریم‌های غرب بی‌فایده است

باشگاه آلومینیوم: اولاگ دریپاسکا، الیگار روس و از مؤسسین شرکت روسی روسال، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی که به‌تازگی انجام گرفته مدعی شده است که تحریم‌های غرب در خلال جنگ میان روسیه و اوکراین، هیچ تأثیری بر اقتصاد این کشور نداشته است.

سه شنبه 18 مهر 1402 ساعت 8:53

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از رویترز، به‌گفته‌ی دریپاسکا، علیرغم تصور عمومی مبنی بر ایجاد مشکل و بحران برای کشور روسیه با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده توسط غرب،‌ روسیه ثبات خود را در استمرار بر حرکت‌های اقتصادی حفظ خواهد کرد.

دریپاسکا معتقد است که حرکت سریع و به‌جای روسیه در راستای جایگزین‌سازی ارتباطات اقتصادی، موجب شده که این کشور مانع اقتصادی نداشته باشد. ایجاد ارتباط با نیم‌کره جنوبی جهان، ارتباطات اقتصادی این کشور را مستحکم ساخته و موجب شده که غول اقتصادی این کشور یعنی شرکت روسال به تداوم تولید و صادرات خود ادامه دهد.

درپیاسکا در ادامه مصاحبه خود گفت: پس از اعمال تحریم علیه روسیه، توقع آن می‌رفت که بیش از 30 درصد از اقتصاد روسیه سقوط کند اما این اتفاق نیفتاد. البته نمی‌توان گفت که تحریم‌ها بی‌تأثیر بودند چراکه در زمان کوتاهی بخشی از اقتصاد را فلج کردند لکن با کمک‌های دولتی، بخش خصوصی توانست راه خود را پیدا کند.

پیش‌بینی می‌شود که علیرغم تداوم جنگ میان روسیه و اوکراین، در سال 2023 شاهد 1.5 درصد افزایش تولید ناخالص داخلی در روسیه باشیم. این افزایش در سال ۲۰۲۴ به 1.3 درصد خواهد رسید.

در راستای کمک به تداوم رشد اقتصادی روسیه حین جنگ، دریپاسکا به‌عنوان مؤسس و مدیر شرکت روسی روسال و شرکت مادر روسال یعنی گروه +En، اظهار داشته که می‌بایست اولیگارهای روس مالیات بیشتری پرداخت کنند تا جنگ تأثیری بر اقتصاد نداشته باشد.

اولاگ دریپاسکا با سرمایه‌ای بالغ بر 3.9 میلیارد دلار معتقد است که جنگ تنها مبارزه تن به تن نیست و در این عصر جنگ اقتصادی رخ داده است. وی می‌گوید: با توجه به سطح بالای ارتباطات جهانی، تحریم وسیله‌ای است که در قرن ۱۹ به‌عنوان بازدارنده جنگی کاربرد داشته و در قرن ۲۱ دیگر کاربردی ندارد.

حجم معاملات اقتصادی روسیه با چین در هشت‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ ، ۳۲ درصد (سالانه) رشد داشته و به ۱۵۵ میلیارد دلار رسیده است. همزمان معاملات اقتصادی با هند بیش از سه برابر شده و به ٣٣ میلیارد دلار رسیده است.

دریپاسکا همچنین اظهار داشت: از میان یک میلیارد انسانی که تا چند سال دیگر پا به جهان می‌گذارند، ۷۰ درصد در محدوده روسیه قرار خواهند داشت و لذا به مذاکره با روسیه و منابع این کشور نیاز دارند.

تحریم به هیچ عنوان تأثیری بر عملکرد روسیه و تغییر حکومت آن نخواهد داشت لذا بر جهانیان لازم است که به‌دنبال راه‌حل مؤثرتری باشند.

اولاگ دریپاسکا از سال ۲۰۱۸ تاکنون زیر سایه تحریم‌های غرب قرار دارد. وی معتقد است که در تحقیقاتی که طی شش‌ماهه گذشته انجام داده است، متوجه شده که کشورهای نیم‌کره جنوبی، به تحریم‌های غربی سر خم نخواهند کرد و همین مسأله، تداوم عمر اقتصادی روسیه و شرکت‌هایی نظیر روسال را به‌همراه خواهد داشت.

تعداد بازدید : 640

ثبت نظر

ارسال