Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 30 دقیقه

تاثیر تغییرات داخلی و خارجی بر اقتصاد آلومینیوم در سه سال آینده

تاثیر تغییرات داخلی و خارجی بر اقتصاد آلومینیوم در سه سال آینده

باشگاه آلومینیوم: دکتر محمدحسین ادیب، در اولین همایش بوکسیت، آلومینا و آلومینیوم و توسعه پایدار گفت: پیش بینی می‌شود یک فروپاشی اقتصادی جهانی پیش‌رو است و باید مراقب مواد اولیه و سود حال حاضر باشیم. میانگین قیمت انرژی با فروپاشی اقتصادی پایین نخواهد آمد و استفاده از سوخت‌های فسیلی باید محدود شود.

شنبه 31 اردیبهشت 1401 ساعت 13:16

باشگاه آلومینیوم- تمدن موج پنجم تکنولوژی با تکنولوژی امروز همراستا نیست و همه صنایع به ۵۰ درصد نقدینگی، نیرو انسانی، قطعات و… وضع موجود نیاز خواهند داشت و تمدن بنزینی امروز پاسخگو نخواهد بود و از این رهگذر نیاز به آلومینیوم کاهش خواهد یافت.

امروز در کشور ما صنعت از ۳۹ میلیارد دلار سوبسید انرژی استفاده می‌کندو فقط 12 میلیارد صادرات داریم که مقایسه این اعداد نشان می‌دهد اگر قیمت انرژی در داخل به قیمت جهانی باشد این صنایع ضررده هستند. در آینده نزدیک، تورم وجود خواهد داشت اما نه از طرف تقاضا بلکه به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و واحدهای ناکارآمد شاهد افزایش هزینه خواهند بود.

نقدینگی از سال ۸۴ تا به حال پس از طی یک دوره ۱۷ ساله ثابت مانده است.

۸۰ درصد سود خالص بورس متعلق به ۱۹ شرکت است که شناوری آن‌ها نسبت به گذشته نسبتاً ثابت مانده است و اینها همه زنگ خطر است.

دوره مواد خام ارزان تمام شده اما قیمت محصول نهایی گران نخواهد شد در نتیجه پیش‌بینی می‌شود در چین و اروپا شاهد سقوط مالی باشیم. با ورود موج سوم تکنولوژی در دهه ۹۰، میزان تولید در دنیا ۲ برابر و با گران شدن نفت از فروپاشی اقتصادی جلوگیری شد.

اما امروز پیش‌بینی می‌شود با کاهش مصرف در چین و جذب اضافه تولید در کشورهای نفتی با افزایش قیمت نفت، شاهد فروپاشی اقتصادی در چین خواهیم بود.

 

تعداد بازدید : 624

ثبت نظر

ارسال