Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10 و 6 دقیقه

تأثیر کمبود آلومینیوم به افزایش قیمت محصولات آلومینیوم

تأثیر کمبود آلومینیوم به افزایش قیمت محصولات آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: کمبود منابع آلومینیومی در سال 2020 باعث نگرانی بسیاری از صنایع وابسته به فلز شده است.

دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 15:50

به گزارش باشگاه آلومینیوم، افزایش قیمت آلومینیوم خرید و تولید محصولات آلومینیومی را دشوار ساخته است. بسیاری از شرکت های مصرف کننده در جهان، آلومینیوم مورد نیاز خود را از آمریکای جنوبی و آسیا تأمین می کنند.

یکی از اصلی ترین صنایع متضرر شده از کمبود آلومینیوم، صنعت قوطی سازی و بالاخص قوطی نوشابه سازی است.

با توجه به درگیری میان استرالیا و چین بر سر این فلز، بازار با سردرگمی روبرو شده است. استرالیا بعد از چین بزرگترین تأمین کننده مواد اولیه تولید آلومینیوم و چین بزرگترین خریدار محسوب می شود. همین مسأله باعث شده تا چین نتایج تولید پیش بینی شده خود را نتواند محقق سازد.

از سوی دیگر هزینه آلومینیوم در سطح جهان افزایش داشته به طوری که طی 12 ماه گذشته در ایالات متحده 80 درصد و در اروپا 70 درصد افزایش هزینه گزارش شده است.

گزارش های غیرمستقیم حاکی از آنست که چین با تولید 3.310 میلیون تن آلومینیوم اولیه در ماه مارس سال جاری بیشترین تولید را به خود اختصاص داده و از سوی دیگر بیشترین حجم انبارسازی آلومینیوم از ابتدای سال داشته است. لذا حجم صادرات چین کاهش داشته که خود برروی بازار جهانی تأثیر گذار است.

تولید کنندگان قوطی های نوشابه در ایالات متحده اروپا این افزایش قیمت را نگران کننده دانسته اند و معتقدند که کمبود آلومینیوم و افزایش بیش از پیش قیمت این فلز، هزینه تولید این محصولات را افزایش خواهد داد که مشتری قادر به پرداخت آن نمی باشد.

تعداد بازدید : 702

ثبت نظر

ارسال