Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 23 دقیقه

بنزين آزاد 1000 و نيمه‌ يارانه‌اي 400 تومان

بنزين آزاد 1000 و نيمه‌ يارانه‌اي 400 تومان

بر اساس اخبار رسيده، افزايش قيمت بنزين آزاد به 1000 تومان و تثبيت قيمت بنزين نيمه يارانه‌اي 400 تومان به يکي از سناريوهاي مطرح ستاد هدفمندي يارانه‌ها در فاز دوم اجراي اين قانون تبديل شده است.

سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 19:51

به گزارش «شهر»، در حالي که بحث بر سر انتخاب يکي از 4 سناريوي مطرح در ستاد هدفمندي يارانه‌ها درباره قيمت بنزين يارانه‌اي در مرحله دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها ادامه دارد، خبرهاي رسيده حاکي است، يکي از اين سناريوها شانس بيشتري براي مبنا قرار گرفتن در فاز دوم دارد.

 

بر اساس اين سناريو بنزين آزاد با قيمت هزار تومان در هر ليتر به فروش مي‌رسد و قيمت و سهميه بنزين يارانه‌اي براي خودروهاي شخصي و حمل‌ونقل عمومي ثابت مي‌ماند.

 

بر اساس اين گزارش در حال حاضر بنزين يارانه‌اي با قيمت 400 تومان در هر ليتر به خودروهاي شخصي و عمومي ارائه مي‌شود که بر اساس اين سناريو اين قيمت در کنار سهميه اين خودروها در فاز دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها تغيير نخواهد کرد.

 

در عين حال پيشنهادي نيز مطرح شده است که بر اساس آن به جاي اختصاص سهميه بنزين يارانه‌اي به هر خودرو، به هر خانواده سهميه بنزين ارائه شود تا خانواده‌هايي که بيش از يک خودرو در اختيار دارند بيش از ديگر خانواده‌ها از سهميه بنزين بهره نبرند.

 

پيش از اين يک منبع آگاه در ستاد هدفمند کردن يارانه ها به خبرنگار فارس گفته بود: "به احتمال قوي بنزين آزاد در گام دوم هدفمند کردن به 1000 تومان مي رسد و تا پايان اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها نيز تغيير نخواهد کرد اما بحث بر سر قيمت بنزين نيمه يارانه اي ادامه دارد و 4 سناريو براساس بنزين نيمه يارانه اي تهيه شده است."

 

در حال حاضر بنزين معمولي آزاد به قيمت 700 تومان در هر ليتر به فروش مي‌رسد. بعضي کارشناسان معتقدند با جهش يکباره قيمت ارز در بازار عملا هدفمندي يارانه‌ها به جاي پيشرفت، به عقب رفته است و قيمت بنزين و ديگر حامل‌هاي انرژي از قيمت فوب خليج‌فارس و قيمت‌هاي بين‌المللي فاصله گرفته است.

 

تعداد بازدید : 940

ثبت نظر

ارسال